söndag, mars 18, 2007

Idag är Emelie en STOLT matte!

Hej hopp Alles!!

Idag har det varit Weight pulling träning på ny plats med ny vagn. Platsen var härlig, med skogen alldeles inpå knuten, så man kan knalla lite där ute också, när man ändå viger sina söndagar åt djuren. Vagnen så RIKTIGT proffsig ut!!! Bra jobbat!!

Saga löper och är bannlyst från träningen & mesig som jag är, ville jag inte lämna henne själv hemma, så Azul fick stanna kvar hemma och hålla mens lisan sällskap. Så iväg for vi; Nemo & jag!


Nemo har ju en tendens att vilja döda alla djur han ser runtomkring sig och därför for vi förra helgen iväg på en problemhundskurs i Göteborg för Stefans Hundjtänst. Den var verkligen toppen och har gett enorma resultat i Nemos träning MEN, jag hade inte på hela veckan utsatt honom för så många hundar på en gång, som jag gjorde idag.
Jag kan faktiskt nästan fortfarande inte tro det men han skötte sig PERFEKT! Ett enda litet pytte utfall gjorde han, thats it. Han kunde sitta jämte mig, knäpptyst bredvid dom andra hundarna. JAG ÄR SÅ STOLT NU!!! Min lille skrot potatis!!!!


Nemo testade på kedjan igen, och är väldigt duktig på starta och stanna, dock tycker han fortf. att den är lite läskig. Vagnen var fruktansvärd tyckte han, för den testade vi också att dra. Vi får hitta på ngt så han finner det trevligare ;)

Nu är vi iaf hemma och jag och Nemo är båda trötta efter dagens ansträngningar =) så nu ska vi allihopa krypa ihop i soffan i en enda stor SOFTANDE hög!!!!!!

P & K / Emelie & hundligan!

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem