måndag, december 29, 2008

Slut på räkmacks-glidet

Jaha, meningen för en liten Emelie idag, var tydligen att inte stiga ur sängen.

Dagen började som vanligt med hundpromenad, vilket vanligtvis är en trevlig upplevelse, men inte idag.
När vi kommit halvvägs på rundan, så ser jag en lös hund & ingen husse eller matte. Hunden lägger sig ner för att sedan som ett kanon skott springa mot mina tre jyckar. PANIK!! Mr Nemo gillar ju inte andra hundar, så jag får släppa iväg Saga mot hunden så hon stannar upp den och dom börjar leka.

Saga stannar upp i leken och tycks tänka " - Kolla mamma, vi har fått en ny kompis" så gör hon en huvudnick åt bjässe hunden och tar med honom mot mig och dom andra två hundarna. Då släpper jag huskyn i hopp om att hon ska stanna upp hunden och skriker samtidigt åt dom nu synliga urbota dumjävla hundägarna att springa och ta sin hund. Jag vet att man ska behålla lugnet i sådana här situationer, men det är tamejfan inte lätt.

Hunden, är nu framme och studsar mitt bland mina hundar och jag skyddar Mr Nemo med att ha min kropp mellan han och den andra hunden hela tiden.

Till slut så får ägarna tag i hunden och eftersom detta är TREDJE gången detta händer med samma hund, så lackar jag ur ordentligt och säger att han inte kan ha sin olydiga hund lös. Då förklarar han för mig att hans hund alltid gått lös och hundar som inte gillar andra hundar, ska skjutas. Så pekar han på min älskade Manne. Jag försökte förklara för honom att hanhundar vanligtvis inte träffas på promenader och blir vänner, men han fattade inte, utan skulle skjuta både mig och min hund. GUBBJÄVEL!

Efter denna himmelska promenad så bar det av till bilbesiktningen med bilen. Skitnervös som vanligt. Såklart så gick den inte igenom, utan nu har någon jävla länkarm rostat sönder. TACK GUD! Jag behövde mer utgifter nu. TACK TACK.

Drar iväg till Meddo för att få fusksol inför Nyåret och stoppar i mina små mynt och tänker " - Oh vad gott att ligga här och koppla av en stund"
Men ikke, fläktarna var sönder och det blev svinvarmt i solariet vilket resulterade i diverse brännmärken på min allaredan särgade lilla kropp! Fi fan säger jag bara. SKIT MEDDO.

Kommer hem och ska krama om älskade Saga som blir jättelglad när jag dräller in. Då skickar hon en kastspya rakt på mitt bröst och min arm. TACK älskade jycke!Då kände jag att detta, detta var verkligen inte mindag!

Glider man lite räkmacka sådär ett tag, så är det väl sådana här dagar den där sk Guden där uppe skickar på en. Man kan ju inte ha kul för länge, ellerhur!

Nä, nu var det färdigbloggat för denna dagen.

Puss // E.

Etiketter: , , , , , ,

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Gubben,bilen kan jag fixa,spyan får du ta hand om själv E ...

8:53 em  
Anonymous Anonym sa...

phuu sånna dagar...sånna dagar..=( men jah hoppas faan att du bad den där jävla gubben att fara åt H******!! och om jag känner dig rätt så gjorde du nog det...minst 5 gånger =)
Hoppas iadg blir bättre för dig!
Kramar i massor!!

6:37 fm  
Anonymous Anonym sa...

hahahaha, HATA MEDDO!!
B

9:33 em  
Anonymous Anonym sa...

Haha... eller nej jag borde inte skratta!! Förlåt! Men gud vilken hemsk dag du haft i detta inlägg!

Javisst är Melvin fin <3 Han är så go och snäll också!

La nyss in en film på Lara när töserna leker med henne! In o kolla så duktiga dem är tillsammans =)

Kraam på er!
PS!
Jag vill se NYA bilder på syskonen!! Och Lilly!! Bad din mamma om det men du får nog påminne henne hehe, kan ni inte maila? Vore så kul att se!

9:07 em  

Skicka en kommentar

<< Hem