måndag, april 16, 2007

Stulen lista =)

Vem är egentligen Emelie?

Tio första

Första bästa kompis: Elisabeth. Hon blev nog min bästa kompis för hennes pappa ägde en restaurang/glassbar och dom hade STORA frysboxar med glass hemma. Barn är grymma. Haha.
Första bil: Min älskade Toyota Carina II (RIP) den följde mig i många år och den är högt saknad änn idag =(
Första kärlek: Den första kärleken var i en pöjk som heter Andreas Krieg. Haha. Det var tider det. Fast då gick jag typ i fyran och vi pussades nog knappt ens? ;) Men han räknas nog ändå som min första kärlek.
Första husdjur: Lillan, älskade Lillan. Min första egna hund, en blandras mellan Mellan Pudel och Shetlands Sheep Dog. Hon var min skugga från den dagen hon kom till mig, dagen då jag fyllde 10 år. Lillan hängde med tills jag var 20 år, sen lämnade hon oss och det smärtar oerhört fortfarande. Kan inte se på hennes kort och hennes aska är fortfarande kvar i en urna i min bokylla..
Första semester: Turket, Side, tillsammans med dåvarande pojkvän, min bror och hans dåvarande flickvän. En helt UNDERBAR tid var det. Håriga turkar i rosa string badkalsonger, goda drinkar med snuskiga namn, sena nätter och härliga frukostar ;)
Första jobb: Gah!!! Maskinoperatör på ett företag som heter Polima i Vetlanda. Fick sitta & glo på en stor formsprute maskin hela nätterna och laga den när den valde att gå sönder. Sjukt trist jobb, det enda positiva var att jag hade två snygga jobbarkompisar att flirta & hångla med haha.
Första köpta skiva: Ojdå...haha, minns faktiskt inte, säkert Roxette eller ngt pinsamt.
Första riktiga kärlek: Andreas Pettersson, helt klart. Tänker på honom än idag, dock inte så ofta längre, men iaf någon gång om året.
Första piercing: Min tung piercing. Har dock ingen aning om varför jag gjorde den. Men kommer väl ihåg när det hände. Jörgen som skulle följa med som moraliskt stöd, blev helt likblek där inne och personalen fick be honom lämna rummet. Vilken karl!.
Första konsert: Jag har nog fan aldrig varit på en riktig konsert! PINSAMT!

Nio senaste

Senaste alkoholdrycken: Ett par öl under helgen.
Senaste bilfärd: Från Bäckagård, till ICA, därifrån till Skogen med hundarna, åka hämta mamma & köra henne till hästarna & sen hem igen.
Senaste filmen du såg: Någon Beck film, kommer inte ihåg vad den hette.
Senaste ringda telefonsamtal: Rebekah, men hon behagade inte svara!
Senaste bubbelbadet: Oj.. någon gång i högstadiet i badhuset!
Senaste spelade cd: Hm.. här rullas bara MP3..
Senaste kyss: Typ 2!! månader sedan, Jörgen.
Senaste gången du grät: För några dagar sedan, till en töntig såpa. HaHa.
Senaste måltiden: Sen middag. Potatis, fläsk kotletter, sås & grönsaker.Drack mellan mjölk.

Åtta har du nånsin

Dejtat en av dina bästa kompisar: Ja
Blivit raggad på av bra kompis flickvän/pojkvän: Ja.Flera gånger.HaHa.
Blivit kär vid första ögonkastet : Nej.
Haft ett one night stand: Faktiskt inte.Vad jag kommer ihåg?
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Ja, tyvärr.
Busringt till någon: När jag var liten.Har inte alla det?

Sju saker du har på dig just nu
1. Linne
2. Jeans
3. Bh
4. String
5. Strumpor

Sen bidde det inget mer.

Sex saker du gjort idag

1. Vaknat
2. Gått ut med hundarna.
3. Ätit frukost.
4. Pratat med Rebekah.
5. Pratat med Mamma.
6. Åkt bil.


Fem favoritsaker utan rangordning

1. Pjäsens Hundhem.
2. Mina hundar (dom är väl inga saker, men mycket väl mina favoriter ;)).
3. Min laptop.
4. Min säng.
5. Min TV.


Fyra personer du kan berätta allt för

1. Mamma, såklart.
2. Min största lillebror, Jimmie.
3. Rebekah.
4. Andreas.



Tre val

Blått eller rött? Rött
Sommar eller vinter? Sommar. Finns inget annat alternativ!
Choklad eller chips? CHOKLAD!

Två saker att göra innan du dör


1. RESA.
2. Gifta mig ;)


En sak du ångrar
Eftersom jag är relativt nära min separation från Fredrik, ligger väl mest ångest där. Jag ångrar att vi inte flyttade ifrån varandra tidigare. Tragiskt men sant. Hade vi gjort det, hade han sluppit såra mig som han gjorde!


Tack Rickard, för jag fick sno denna listan (inte för att jag frågade innan, men ändå ;))

Puss. //E.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem