lördag, maj 19, 2007

Då sitter man här MittINatta igen då =) Idag har det varit alldeles så där kaotiskt mycket att göra igen. Längtar efter att få lite lugn och ro i kropp och själ så man kan och hinner sitta & hänga i soffan framför den berömda TV apparaten.
Jaa! haha, jag blev förbannad på min TV licens för några veckor sedan, ringde upp Radiotjänst och snyftade lite, sa att mitt ex flyttat och tagit med sig TV helvetet.Hon tyckte jätte synd om mig och sa med mjuk röst: - lilla vän, separationer kan vara svåra och problematiska. Jag snyftade lite till och höll med! HAHA. Så nu får vi hoppas att ingen jävla antenn man kommer och hälsar på mitt hus ;) & att ingen sådan där antenn man läser min blogg ;) Är jag kriminell nu? Kanske en lite sämre människa?=) Äh!

Jag fick iallafall avrunda min dag fint, med en skogspromenad i Skedala skogen tillsammans med Andreas & Pappi! Tack! Ni e så söta så! Förstår fortfarande inte dock, varför han gick omkring med en stor fet baguette i handen?! Glömde fråga honom. Ja, han är skum han!
Nemo rymde för första gången när han var lös, han fick upp ett spår när vi var framme vid bilen och drog av bara fan. Jävla hundskrälle. Jag åkte efter i bilen och fann honom jämte en fårhage där han försökte ta sig in. När han fick syn på mig drog han igen det aset! Längre fram stannade han dock.

På söndag är det Weight pulling träning igen och Hallandsposten skall tydligen komma dit. Får se om jag vågar mig på att ta med mig alla kräken då. PHH hunden Conan, kommer också komma på besök dit på söndag =) Nice.
Det är ju ett gäng PHH hundar på träningarna, det är skoj; Nikita och Daniel, David och Jino & Kate, Jag med Nemo och nu också Julius med Bimbo (som nu heter Lizzie)

Annars vad händer i livet? Det levs för fulla muggar såklart. Vaknar näääästan varje morgon med ett leende på läpparna, det är underbart! & pojk fronten som så många frågar mig om, är fortfarande lite hemlig =) Den som lever får se!
Har fortfarande inte kommit ifrån skräcken att det på ngt vis skall komma att bo en karl i min lägenhet igen, känns som jag aldrig någonsin vill det & d kanske e lite trist!? Ja, händelser i livet sätter sina spår & det känns som jag har fått en otrolig integritet, som jag till VARJE pris måste skydda oerhört.

Det är synd, att ngt som var så vackert, kan bli så avskyvärt
Det är tragiskt, att någon man känt i så många år, och som man haft som sin bästa vän under lika många år, kan bete sig så dåligt & behandla en likadant

Jag kan för allt i världen, inte förstå, varför man ska behöva avsluta ngt på ett sådant vis, och jag förstår heller inte, varför han inte kunde och heller inte kan, sköta det på ett respektabelt sätt. Jag förstår inte heller, hur man kan GLÖMMA BORT, eller ERSÄTTA en människa så fort eller på det VISET han gjort och också gör.

Jag talar såklart om mitt Ex, Fredrik. Det är så oerhört sällan, han passerar i mina tankar nuförtiden, men när han väl kommer in i bollen, så blir jag överväldigad av hur fruktansvärt dåligt han skött den här separationen & jag är nu så säker på att han faktiskt träffade sin nya brud, medans vi var tillsammans. Små saker som kommit fram som han gjort som talar för just det.

Tex så skaffade han/vi trådlöst internet vilket resulterade i att han stängde in sig i sovrummet med sin laptop, när jag kom in, stängde han ner hela datorn. Inget jag tänkte på DÅ.

Hans nya tjej, hittade jag på hans msn & jag frågade vem det var, och fick ett mumlande svar om att det var en kompis till hans jobbarkompis. SURE. Men Emelie svalde det! Helt otroligt.
Ja, många sådana saker har det varit & jag kommer aldrig någonsin förlåta det. ALDRIG. Ever.

Det verkligt ledsamma med att han kunde göra så emot mig, var att jag var så OERHÖRT säker, på att han ALDRIG skulle kunna handla så emot mig.

Flera av mina andra pojkvänner, kan jag absolut tyvärr ha tänkt mig skulle handlat på detta sätt. Men absolut inte han. Men, så e livet?

Det som känns skönt med hela den här situationen, är att jag pga hur han burit sig åt, inte har minsta tvivel om, att det som skedde, var det enda rätta. Så, TACK, Fredrik =)

Ojoj, hur kom jag in på detta sentimentala? Ingen aning? Har nog inte skrivit ett ord om Fredrik i min blogg, just eftersom det faktiskt inte är något jag går omkring och tänker på.Ganska konstigt dock, eftersom vi har sisådär 7-8 år gemensamt som vänner, varav 5 av dom åren som ett par.Men nu kom det, utav bara farten!

Vilket långt inlägg det blev, jag tänkte mest bara skriva godnatt ;)

Puss Emelie

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem