tisdag, maj 01, 2007

En härligt lat men händig dag i Emelie´s liv

Idag körde mamma, Åke och jag iväg till Cheapy och inhandlade brädor för att höja mitt staket här hemma, så jag slipper oroa mig för att Mr Nemo ska hoppa över. Ingen av hundarna har tidigare dragit över staketet, men det har ändå varit ett orosmoment när man ligger ute och gassar i solen och man VET att dom KAN hoppa över om dom vill. Nu är det alltså en omöjlighet, vilket möjliggör att jag kan ligga och sola i godan ro ;) TACK MAMMA & ÅKE, ni är verkligen TOPPEN!

Annars har detta varit en dag där jag gjort absolut INGENTING! Inte ens med föreningen, vilket varit grymt skönt. Denna lat dag behövdes! Ännu bättre blev det att avsluta den med kina mat ;) & glass till efterätt. Dom flesta vet väl att jag är en riktig sucker för glass =)

Helgen gick ut på att ha ångest över att jag inte åkte upp till Norrköping på Eugp´t . Bilen höll inte helt enkelt. Den har bestämt sig för att spotta ur bensin så fort jag matar den med det. Nu får d bli skroten för min snäcka så fort skattepengarna kommit och jag kan inhandla en "ny" !

Igår flyttade vi hästarna, till en ponny ridskola, som skall ha dom på foder i ett år till att börja med. Var sorgligt att lämna ifrån sig dem, även att jag inte är där ute längre, så har det ändå varit tryggt att veta att dom varit i mammas kärleksfulla händer. Men dom kommer få det bra där ute!!

Nu ska jag krypa ner i sängen med mina håriga vänner & drömma mig bort till diverse mysiga händelser, både sådana som varit & sådana som ligger framför mig =)

Kram på Er där ute

// E.





1 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Låter som du hade en bra dag igår iaf :) de va himla synd att du inte kunde dyka upp på eugp, men det kommer ju en tävling i halmstad också, o den kan du ju inte missa :P vi dyker upp på en samträning i slutet på maj nåt sånt också, :)

8:15 fm  

Skicka en kommentar

<< Hem