torsdag, maj 17, 2007

Jourhems Emelie igen

Hej Hopp!

Det har varit ett gäng hektiska dagar med fullspäckat schema från morgon till kväll.I söndags kväll, kom nämligen lilla Amstaff bebisen Bimbo hit som jourhund.

Första dagen var jobbig då Nemo tyckte att Bimbo var mest otäck och skrämmande och han morrade på henne så jag höll dom åtskilda med hjälp av kompost galler dom första 24 timmarna. Dag 2 gick bättre och dom kunde leka med varandra!! Härligt! Dock så ansåg nog Nemo att Bimbo var hans leksak, så han lekte ganska tufft med henne, så jag fick verkligen hålla full koll hela tiden.

Jag fick inte behålla min lilla stumpa så värst länge, för en kompis till David visade sitt intresse och dag 3 träffade jag honom och han fick träffa Bimbo. Han verkade vara en sådan toppenkille, så vi bestämde att jag skulle göra hembesök dagen efter.
Hembesöket gjordes och det fanns inget alls att anmärka på, allting var verkligen toppen!
Hans föräldrar var också där, för att visa sitt stöd med sonens hundköp och erbjuda hundpassning till henne då det behövs! En underbar familj!

Jag är så enormt tacksam för att jag genom David hittade Julius!! Bimbo (som kommer heta Lady eller Lizzie) och Julius kommer också börja på WPn, så jag kommer få äran att träffa henne minst en gång i veckan, underbart!!!

Ibland är livet så skönt och så lätt och RÄTTVIST!! Flera sådana här lyckosamma turer önskas i Emelies liv!

Nu ska gå ut med mina egna hjärtan, för att sedan krypa till kojs och förhoppningsvis drömma lite smaskiga drömmar ;)

Pappa Julius med sin Bimbo <3



Kram Emelie

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Smaskiga drömmar? Nu får du berätta. Puss! /Stoffe

2:02 em  

Skicka en kommentar

<< Hem