tisdag, april 08, 2008

Dagen Idag


Den här dagen har varit i många olika tecken. Dagen började med att jag skulle iväg på ett hembesök till en av dom utplacerade Pjäsen-hundarna. Det blev avbokat då Miss Sonja skulle följa med husse till jobbet idag istället så det fick bli framflyttat. Trist, såg fram emot att träffa dom allihopa, gillar verkligen dom, det är helgoa människor som jag mer än gärna pratar hund och dricker kaffe tillsammans med!

Jag tänkte ha en effektiv dag & istället dra ner på stan & shoppa loss lite, men jag blev mer och mer försenad då den lilla rosa bara ringde & ringde & ringde. En del jobbiga måstevarasnällochtrevlig samtal och ett mycket roande samtal med en nyvunnen något halv-skum menacksårolig kompis. Jag funderar varmt på att rekomendera han att byta jobb till en flådig sång-karriär! Han & Rebekah kanske borde dra igång A.K.A igen :D För alla minns vi ju hiten "Player" ..... eller ;)

Jaja, jag kom ju iväg till stan, något sen, vilket resulterade i att det inte hanns med att sväva genom härliga Halmstad-city, så jag tog Eurostop istället & hittade inte ETT SKIT! Inte till mig själv, eller inga kläder, vilket jag ville, handlade lite saker till hemmet vadjagärduktigochvuxen och en del till djuren. Shoppade lite ben & leksaker till jour-Sluggo också. Åker dit imorgon och överlämnar godbitarna. Ska bli trevligt.

Väl hemma satte luren igång att ringa sominihelvete igen. Jag saknar verkligen inte den gamla PHH-tiden då det var så här dag ut och dag in. Jag blir sjukt stressad av att ha haft det så här i några dagar nu bara. Samtalet med förhoppningsvis nya hemmet till Meddo gick bra & jag tror som Marie, att detta kan vara något. Hoppas verkligen att han hittat hem nu. Återstår några checkar att göra innan allt är klappat & klart.

Blev sjukt arg & besviken på en vän som verkar ha för vana att slänga på lite extra "sanning" i det hon säger, vilket resulterade i en sur min från en annan vän. Trist, men det är uppordnat nu. Jag pallar inte att ha folk i mitt liv, som vrider på saker för att själva hamna i bättre dager. Nej-tack. Sånt avstår vi från sedan länge.

Efter att ha gått en lång promenad med djuren för att gå av mig ilskan, hamnade jag framför datorn där alla skrek och gormade.Fick en massa ljuvlig ballad-musik av min nyfunna vän, som tack ska jag döpa min Cd skiva jag ska göra av hans låtar i hans namn. Jag är allt brasnäll jag.


Nä, nu alla! Nu ska jag inta säng-position, det ska bli riktigt gott! Hoppas solen skiner imorgon!



// E

2 Kommentarer:

Blogger Erika sa...

Em.. ja saknar dig. :)
Snart får vi ses.. tycker ja.

3:52 em  
Blogger Emelie sa...

Älskade vän! Saknar dig med, alltid! Tänker mycket på dig! Vi borde ses, snart, absolut! Ska vi lova att det måste bli i sommar?

6:50 em  

Skicka en kommentar

<< Hem