måndag, juni 25, 2007

Vad har hänt sedan sist?

Hoppas ni alla har haft en riktigt trevlig midsommar! Det har iallafall jag haft =)

Det var ju ett tag sedan jag uppdaterade här och eftersom jag är trött, slö & lat ikväll, uppdaterar jag mest med bilder!

I förra veckan hade jag en sådan OTROLIGT härlig skokgspromenad i Skedala skogen, tillsammans med mina tre grisar, Andreas och Pappi. Vi var ute i sammanlagt 4.5 timme och det var fantastiskt! Härligt väder och gigantiskt glada hundar.

Hela gänget trippar på:



Efter en lång march i skogen så stannade vi vid en sjö, den absolut mysigaste sjön på hela "Ö-området" Där drack hundarna vatten och Azul badade som sjutton, medans Nemo retade henne i vanlig ordning. Pappi var badkruka och Saga ska vi inte tala om!
Tänk om man bara haft en grill med sig & lite god mat! Då hade det verkligen varit fulländat.


Pappi; Nemos allra bästa kompis! :


Azul står & spanar & undrar om ingen vill bada tillsammans med henne!! :


Väl hemma igen var hundarna total döda, eller två av dem, Nemo & Saga, Azul undrade vad som skulle hända härnäst. Men inget hände. Tidigt sänggående och en helt underbar natts sömn för en gångs skull!

I fredags var det ju midsommar & mamma, Åke, Jimmie och Tim kom hit och det grillades, åts i MASSOR, ölades, fikades och var mysigt. Christopher börjar bli så stor nu så han var ute på eget håll ;) Det blev ingen midsommar dans för oss i år, då det spöregnade till typ kl 17.00. Härliga midsommarväder =( Tur att jag har inglasad altan =)

Här fikas det (suddig bild, lägg märke till Sagabull som sitter & väntar på en smakbit ;))


Älskade mamma med min Saga:

Söt lillebror:


Största lillebror (som ALDRIG tittar in i kameran)


Åke (som aldrig kan vara normal på kort, eller är d kanske för mkt sprit?!;))


Efter oerhört många goda skratt och en underbar midsommarafton var det kram och godnatt!!!

Lördagen bara gottades det hemma, käkades god mat, långa promenader med hundarna & trevliga telefonsamtal ;)Maten som bjöds var rester från igår; grillspett med maaassa grönser och qournfilè MUMS, egengjord potatissallad (gjord av mig) en grymt god sallad med melon och fetaost (stulet recept från caroline) och nybakat bröd (också bakat av mig), mimosasallad!! åååh, GOTT!



I söndags var det WP träning. Träningen börjades med en lååång och härlig promenad runt hela sjön. Var flera nya hundar där, så det var extra jobbigt för Nemo, men han fixade det bra till slut! Han drog också vagnen 2 gånger UTAN att dö ;) Ska ta det oerhört lugtn och sakta med honom. Johanna, Anders & Theo tittade förbi och det var mycket trevligt!!



Efter träningen bar det av på FÖDELSEDAGSKALAS!!! Våran gammel gubbe Marco fyllde 9!! år igår och det bjöds på tårta (för hundarna) kaffe & kaka och Marco fick presenter. Önskar så att Aikido hade fått uppleva denna dag =`(
Marco blev iaf som vanligt helt tokig, har aldrig träffat en varelse som älskar födelsedagar så som han. Han är rolig han.

Här kommer födelsedagsbarnet, tårta & presentöppning:





Nala får också såklart:


Presentöppning:




Nala sitter SPÄNT och tittar på medans Marco öppnar presenterna, hon vill verkligen också vara med!!!!!!!! Men aldrig har jag tidigare skådat, en herre, som är så otroligt snål med sina klappar!


Det var alles för denna gången! Många bilder blev det!



Kram Emelie

8 Kommentarer:

Blogger Tessa sa...

Ni verkar haft det myspys med midsommar o träning o kalas :)

11:18 fm  
Blogger Emelie sa...

Ja! tänk om ALL veckor kunde vara så trevliga? Då vore livet bra underbart :)

12:30 em  
Anonymous Anonym sa...

Haha, vad söt Marco är! Å den där salladen, jag har inte gjort den på länge... var det fetaosten från Netto? Mmmm!

4:57 em  
Blogger Emelie sa...

Marco är verkligen en vacker hund (galning) kan inte fatta att han fyllde 9!! år, märks inte på honom öht!
Inte fetaost från netto, ICA!Netto var stängt =( Jag ÄLSKAR den salladen så jag har verkligen utnyttjat ditt recept till max =)

7:52 em  
Anonymous Anonym sa...

Halloj, sitter och spanar på din sida, kul läsning!
Jag sitter hemma med Cherie och myspyser framför tv:n (och datorn)...
Fina vovvar allihopa, önskar så att även vi kunde ha en hel drös...
Trevlig sommar!!

Mvh A & C

4:56 em  
Anonymous Anonym sa...

men för helvete...uppdatera då! Det är faktist några av oss som inte har några liv och vill läsa om andras!

//Tjockfarfar

1:25 em  
Blogger Emelie sa...

Hej Tjockfarfar =)!

Jag ska absolut ta ditt inlägg på allvar och börja sköta min blog igen ;) Vore kul att veta vem du är =)=)

6:15 em  
Blogger Rickard sa...

Haha...
Det var bara jag.

6:11 em  

Skicka en kommentar

<< Hem