lördag, juni 09, 2007

Gårdagen

OjOjOjOj, vad varmt det är ute! Var tvungen att springa in en stund, för att svalka ner mig lite och hamnade i min blogg :)

Igår var en BRA dag! Jag kommer om några veckor få hem en bil som INTE tillhör 5000 kr´s klassen, TACK Pappa!! Vet dock inte vad det blir för något ännu, har inte riktigt bestämt mig, men lutar mot en Volvo iallafall och kanske en V40? Combi är ett måste, sen blir det bur i bilen för The Dawgs. Så nu LÄNGAR jag!!!

Nemo fick värmeslag mitt på dagen efter våran runda. Kanske inte så smart av mig att dra med han på en 1.5 timmes promenad i denna stekande hette. När han kom hem fick jag blöta ner hela hunden :( han bara låg och ventilerade stackaren. Förstår inte varför han har så otroligt dåligt värmereglage?!?!? Sen blev han inlindad i blöta handdukar och han låg fortfarande bara och ventilerade :( Gick över efter ca 1 timme. Trodde nästan jag skulle behöva bege mig till veterinären.

Senare på kvällen, när det blivit svalare, drog jag och Andreas ut till ett nytt ställe med hundarna. En OERHÖRT skön promenad. Såg dock på Mr Nemo att han verkligen var trött, men han hängde på iallafall.

Så idag, TVINGAR jag mig själv att INTE gå ngn lång runda, för Nemos skull. Synd om flickorna dock, men vi får helt enkelt ta en lat dag.

Här kommer några pics från gårdagens trevligheter:

Pappi var såklart med:


Pappi & Nemo, bästa vänner:


Saga kubbar:


Nemo rusar:


Saga ber om kärlek och poserar stolt. Skendräktig :S


Alla fick nys på en hare som gömde sig på Åkern:


Azul <3


På väg hemåt:



Tack Andreas & Pappi för en fin kväll! Nästa gång åker grillen med!

Kram //Emelie

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Såg gött ut och alltid trevligt att se bilder på min favvo Saga... ha det gött...

Mvh Danne

3:46 em  
Anonymous Anonym sa...

Ush, saga hade samma problem i onsdags som nemo, stackare :/ man får ju gå ut vid 7 tiden på orgonen om de ska va behagligt väder, tror de e dags att vända dygnet lite halvt :P

4:39 em  
Blogger Emelie sa...

Danne>> Det var otroligt skönt ute!! Det finns faktiskt så oerhört mycket VACKER natur här i Halmstad!! Saga skickar en stor puss till Favorit Daniel ;)

Tessa>> Ja, ut tidigt på morgonen och sent på kvällen!! Jag gick med Nemo nu igen mitt på dagen men bara en kort bit hemifrån och lät han vara lös, så han själv fick bestämma takten, ändå nu när vi kom in ligger han och är tokvarm och andas jättesnabbt och ansträngt =( vi får nog vara mer rädda om våra vänner!

Kram på er!

4:46 em  
Anonymous Anonym sa...

aa, du anse kan blöta ett avsvalkningstäcke som han kan gå med halva runda, dom måste ju ut en vända på dan med..

5:11 em  
Blogger Emelie sa...

haha, det skulle nog se ganska roligt, ut =)=) han får bara gå ut å kissa å sen igen igen verkar det som =( är saga SÅ HÄR känslig oxå???

5:13 em  

Skicka en kommentar

<< Hem