torsdag, april 10, 2008

Rubrik?

Vilken helt fantastisk dag det har varit idag! Jag & hundarna har suttit på uteplatsen och solat oss ända fram tills kl 15! helt underbart. Har tom fått lite färg i mitt bleka fejs! Fick tillochmed energi och lust till att städa, så dammsugaren har gått sig het här hemma och golven är nymoppade-härligt!

Jag fick massa tränings tips utav en av mina mysiga internet-kompisar igår. Han är guld ! Testade att cykla på hans vis idag, intervallträning och tillsammans med låtarna han skickade till mig som är inspelade i intervaller. Sheizze vad jobbigt det var!!! Men det kändes. Dom minutrarna kändes grymt mkt mer än mitt segande som jag hållt på med den senaste tiden. Fick också en mycket mystisk men bra mag-tränings film. Typ från 80-talet och bakgrundsmusiken var Porrfilmsmusik (harjaghört) Nu ska dom här övningarna göras i fortsättningen. TAAACK <3

Imorgon måste jag verkligen tvätta och städa bilen. Var ett tag sedan nu. Elantran får absolut inte misskötas! She´s my hero.

Igår var jag hemma hos Jimmy & hälsade på honom och Sluggo. Jag blir verkligen inte klok på vad det rör sig i hundpojkens stora tjocka huvud. Ena stunden är han glad och viftar svans, andra sekunden ser han ut som han ska äta upp mig när han ligger och vaktar pip-ankan som jag hade med mig till honom. Det är så sorgligt att se honom så. Hela min kropp skriker att jag vill hitta ett sätt att hjälpa honom på, men jag tror inte vi kan lösa den här nöten själva om vi inte får tag på någon lämplig hund-instruktör. Jag har aldrig tidigare sett en hund ligga och blotta alla tänderna helt stel och samtidigt vibrera av vad jag kan läsa rädsla? Jimmy gör ett grymt jobb med honom iallafall och att han har det bra precis just nu, är det som får räknas, så får vi se vad som händer i framtiden med honom. Jag önskar med varje fiber i min kropp att det ska gå bra. Det har ju inte gått så lång tid ännu heller. Han är fortfarande så ny.



Förutom att tvätta & städa biiiilen imorgon ska jag nog ta en sväng till Sara & Sonja & dricka lite kaffe, det hade varit mysigt! Imorgon kväll tänker jag dricka massa gott vin & bara ha massa mys-pys.

På lördag kommer Anders och Johanna till halmstad och jag vill verkligen hinna träffa dom, jätte länge sen! Hoppas jag kan pussla ihop det med besöket hos Niklas och Johanna (ojvadmångajohannordetblev)som jag också ser fram emot på lördag. Mycketkaffeblirdet!

& snart kommer Rebekah hem & då kommer jag bli så glad så jag dansar en liten rolig dans och sjunger lite på finska!

Nä, nu är det vågrätt läge som gäller!

Pöss!!

// E

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Väntar fortfarande på att du skall sjunga en liten sång på finska & dansar en dans.

O du!!
NU ÄR JAG JU HEMMA!!!!

2:58 em  
Blogger Emelie sa...

Grejjen är att du måste lära mig din finska sång först! den kan du lära mig i helgen :D Dansen sker även den i helgen :) Å FAN, NU E DU HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEMMA!

6:22 em  

Skicka en kommentar

<< Hem