söndag, juli 20, 2008

Nemas nytt

Som rubriken. Inget spännande har hänt. Emelie fortfarande sjuk. Har legat i sängen nästan hela dagen och tyckt synd om mig själv.

Mamma kom förbi med Ipren och fick upp mig ur sängen. Hon är underbar hon

Satt ett bra tag på uteplatsen och pimplade kaffe och rökte cigiluringar och avslutade det med en promenad med hundarna.

Azul är riktigt spännande idag. Vi låg i sängen och hon kom och la sig på mig, vilket hon inte brukar göra, lägger armarna runt min älskade hundkrake och håller om henne & blundar. Hör ett muller, öppnar mina bruna och möts av ett hav av husky tänder. LOVELY, min husky tänkte äta mig!!!!
Jag puttade snabbt bort henne och hon kom tillbaks och gav mig en puss som förlåt. Mitt älskade husky hjärta.

Ute på promenad höll mamma i Azul´s koppel. Hon får tag på ett omoget äpple hon börjar käka på, mamma ska ta det, Huskyn visar att hon inte tänker gå med på detta. Jag har fullt upp med dom andra hundarna och med min feberyra orkar jag inte ge mig in i det utan ber mamma skita i att ta äpplet. Hon stoppar dit foten och hon markerar igen att det är hennes äpple. HoHo. Det var längesen hon var så stökig. Två händelser på en och samma dag, flera år sedan sist! Vi kunde inte annat än att skratta

Säkert tycker många av mina läsare nu att jag brast i mitt ledarskap, allra mist 2 gånger idag. Men då kan jag bara säga till Er. Sorry, ni känner inte min hund ;)
Att leva med Azul är mkt speciellt och jag är mkt väl medveten om i vilka situationer jag kan pressa henne och jag väljer mina tillfällen. För mig är hon den mest älskade hundrackaren i hela världen till och med med sina fel & brister ;)



Puss & Godnatt // E.

7 Kommentarer:

Blogger Erika sa...

Oh.. hoppas du snart mår bättre, gumman! (FIn hon är.)
Kraam.

9:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Hon är oerhört vacker, din Azul! Klart man väljer sina tillfällen och du känner henne bäst.

Krya på dig!

Kram

10:57 fm  
Anonymous Anonym sa...

Nu får du allt krya på dig!
Hon är väldans vacker Azul!

3:48 em  
Blogger Emelie sa...

Tack för kommentarerna om Azul! She´s a special lady <3

Kram på er!

12:07 fm  
Anonymous Anonym sa...

Är du sjuk så finns det bara ett bra alternativ. Whiskey i mängder.. helst ska det drickas rätt upp o ner ur flaskan.

1:50 em  
Blogger Emelie sa...

Smurfjaveln; Tack så mycket för tipset ;) Dock är Whiskey ingen favorit dricka =( Går d lika bra med Tequila? ;)

10:59 em  
Anonymous Anonym sa...

Suuuuullan! (L)

8:32 fm  

Skicka en kommentar

<< Hem