måndag, juni 30, 2008

Superhelg and girl friend material

I går skulle jag egentligen till Rebekah & Beng och dricka en slurk kaffe, men fick ett sms där det frågades om vi skulle dra till stan och ta "en öl" tillsammans istället.
Jag tackade såklart genast ja. En utekväll med dessa två underbara människor kan inte bli annat än lyckad.
Det var med lite vemod jag började trycka i mig lite cider här hemma. Min älskade vän ska nämligen bli sambo med sin fina Beng. Flyttlasset åkte idag
=`( Jag önskar henne (dom) all lycka i hela världen, men att inte erkänna att det svider i hjärtat att hon lämnar min stad är att ljuga!

Men efter första cidern & skön hög musik så blev fest humöret på topp! Emelie var grymt taggad! Hade en riktig kul förfest med mig själv och satte mig kl 21.31 på min Buss NO 30 in till stan! Förutom lite trassel med en otäck gubbe på 100 plus som ville bjuda mig på öl inne i stan, gick buss-resan bra :D

Let the party begin


Mötesplatsen i vanlig ordning MacDonalds. Står och väntar när jag ser att Marie och en karl dyker upp (har glömt vad han heter????) Kramkalas och bjuder med dom till Harrys! Bengan dyker upp och det hälsas med en kram och därefter åker jag på den välbekanta Beng-dängen rakt över käften. Han får självklart en tillbaks. Härlig vänskap det där.
Vackra Rebekah kommer rusandes ut från donken och det kramas ännu mer <3 Fuck vad jag har saknat dom!! Helt sjukt! Hur ska jag klara mig utan dom?! Jaja, dom flyttar ju inte till världens ände precis.

Till Harrys det bar av!

Förstod ganska snart att det inte heller denna gången skulle bli "en öl" så min lycka var gjord, jag var verkligen på G för en helkväll & en hel kväll blev det!

Mycket skratt, skumma EMO-kort, ösregn utanför uteserveringen, gräsklippning hemma hos Naken-Janne, BB-rop & en jävla massa alkohol.










Marie och hennes Gävle karl lämnade oss efter en stund för konsert på B&B.





Uteserveringen stängde och vi fick sätta oss inne och hamnade bredvid några smålänningar som verkade mycket trevliga. Klockan blev 02.00 och Harrys stängde igen. Dom nya "vännerna" erbjöd sig att ta in oss gratis på Bond så vi tänkte att What the fuck liksom, klart som korvspad!

Promenerar mot Bond och jag och dom två karlarna flänger in, vänder mig om och kollar efter Rebekah och Bengan som fastnat i Entren, fattar inte varför. Då säger den ena jävla snålänningen att han bara fick ta in 2 stycken for free. HAN HADE BLÅST OSS DEN JÄVELN! .
Jag blev skitlack och stod och skällde en stund vänder mig om för att springa med mina vänner, då är dom fan borta?! Ränner ner och blir haffad av snålänningarna som bjussar på en förjävla massa alkohol ( korkat av dom med tanke på min tidigare utskällning) Dricker snällt upp och fortsätter sen mitt letande efter mina kära vänner. Dom fanns fan ingenstans.
Gick ut och fann dom utanför <3

Sprang på en myyycket gammal vän, utbytte nummer och hemligheter ;)

Vidare till torget för att fylla Rebekahs och Bengs magar med pasta. Min mage var överfylld av alkohol så jag pallade inte käka.

Blev erbjuden hångel i pasta kön av en skön typ, men tackade vänligt men bestämt nej. Dom är trevliga i den där pasta kön.

Gick till Taxi kön och insåg att där skulle vi få stå tills dagen efter. Slog nr till den nyfunna gamla vännen och han lovade att trolla fram en taxi.
Promenerade till vårt egna Taxi ställe och då kände jag hur in i HELVETES full jag var. Emelie vinglade. Emelie vinglade som FAN. Beng var precis lika dyng, medans Rebekah gick och hånlog och filmade hela händelseförloppet. Tur att det var min egna kamera, annars hade hon haft grovt utpressningsmaterial!

Vi höll på att bli påkörda av en biljävel fast vi gick på grön gubbe. Vi förflyttade en stackars bil från dess parkeringsplats. Ja, vi var VANDALER. I mycket GROV nivå. (kom igen nu FRA-dator)

Det tog en förjävla bra stund innan Taxin kom så mycket hann hamna på film, som det inte talas om här i min publika blogg.








In i Taxin. Taxi chauffören var snäll och körde ut mig till min efterfest :D och körde därefter hem mina underbara vänner. Beng somnade så sött i Taxin samma sekund han satte sig i den.

Jag röjde lite på min efterfest, sen åkte jag hem och kom hem kl alldeles för sent eller tidigt. Beror på hur man ser på saken.

Hem ut med hundar, i sängen strax efter kl 07.00, ställer klockan på 10.00 då jag ska upp och åka till Småland för att besöka min mormor som är dålig. Fråga mig inte hur jag lyckades ta mig upp och hem till mamma & bror för att börja vår resa.

Väl inne på vård-avdelningen hör jag direkt min mormors kvittriga röst, vi går in och ser henne sitta med 2 stycken personer vid ett bord, upptäcker efter några sekunder att det är mina älskade mostrar jag inte träffat på 10!!!!!!!!!!!!!!!!!! år (& varför jag inte har det är en helt annan story)

Får tårar i ögonen och rusar fram och kramar om min moster Kicki och känner att jag aldrig vill släppa. Så längesen..
När kramen nådde mormor började mina tårar rinna. Shit vad jag älskar min mormor och vad jag inte klarar av att förlora henne. Hon måste finnas kvar mycket mycket länge. Nu blir det absolut att pysa ner dit oftare för kramkalas!!!!

Hade jätte trevligt, så trevligt så jag tom kunde trycka bort sömnbristen och baksmällan (fyllan?) . Helt underbart att träffa dom allihopa.




Efter många timmars fikande och pratande och kramande så åkte vi hem till moster Kicki för att träffa mina två kusiner som fortfarande bor hemma. Har inte träffat Stephani och Kim heller på 10 år. Dom är nu 17 och 18 år, dvs dom var små knoddar när jag såg dom sist. Nu var dom stora och jag kände knappt igen dom. Oj så vi kramades!!!! & så söta dom är!!!!
Efter en stund kom min jämnåriga kusin Matte förbi, då han hört att vi var där. Då började tårarna rulla igen. Jag har växt upp så tätt med mina kusiner, och speciellt Matte. Han har varit som en bror för mig, i 18 år, tills vi flyttade... Att träffa honom var oerhört överväldigande. Mycket känslosamt och detta kommer jag leva på i många många veckor.

Vi bestämde att vi snart ska träffas allihopa. Det ska verkligen bli underbart och jag längtar-innerligt.

Detta blev ett jättelångt inlägg!!! Hoppas ni orkat läsa ända ner.

Har egentligen så otroligt mycket mer att skriva, men det tar vi ngn annan gång, när jag fått sova lite :D

Avslutar det här blogg inlägget med några rader om och till min bästa vän Rebekah:

Tack älskade vän för en underbar utekväll och Tack för du förgyller mitt liv.
Nu hoppas jag att vi fortsätter att ses med jämna mellanrum! Jag önskar Er all lycka där uppåt landet! Det är Ni värda. Älskar dig! Fast det vet du!


Puss // E.

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Tack själv för en dunderkväll. Att sitta där under taket på Harrys under värmelampor och höra regnet smattra hårt mot gatan utanför fick mig verkligen tillbaka till förar sommaren då vi gick likt regnsura katter från krog till krog. ;)

Älskar dig med min älskade hothead! ;-) Och det är klart att vi kommer att ses! Jag har ju sagt att det är OBLIGATORISK närvaro på min inflyttningsfest!

O grymme bilder du! Hahaha!
Puss o Kram, Rebekah

12:16 em  
Anonymous Anonym sa...

haha låter som ni haft en alldeles underbar kväll!

Tack för din fina omtanke. Jag gör likadant jag ( oftast) går ut och bara går går går. Skönt att rensa huvudet ibland.
Nu ska jag hem till Polaren och ta hand om lilla Hugo hela dagen :D

kram på dig!

1:06 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag orkade läsa hela inlägget! =D
Kram på dig vännen!

2:29 fm  
Anonymous Anonym sa...

Jag vill se din båt-gång! Jag vill! Jag vill! Jag vill! Jag vet att du har filmklipp på det.

2:31 fm  
Anonymous Anonym sa...

Tack för en trevlig kväll och rolig photoshoot :D
B

11:28 fm  
Blogger Emelie sa...

Rebekah; Ja, det påminde def om förra sommaren! & jag hatar regn. regn=krulligt hår :)
Jag? Hothead? Knappast! Värsta snälla ;) Puss!

Agge; Ja, en helt fantastisk kväll, även om det var sorgligt att festa loss med Bengan och Rebekus för sista gången som Halmstad-bor! Kram!

Stoffe; Skönt att du pallade läsa ända ner men någon båtgång får du ikke se :D For my eyes only, sånt upplevs bara på plats, så kom hit å dra en bira med mig så ska du få se min båtgång live!!!Puss!

B; Det är jag som ska tacka! Alltid klockrent att umgås med er! Finns inga som kan få mig på så bra humör som du och Rebekah <3
Kram!

2:01 em  

Skicka en kommentar

<< Hem