tisdag, september 09, 2008

Smarta karlar & låtar

Jag som skulle gå och lägga mig i tid idag, blev sittandes på Youtube och lyssnade på musik. Trillade över "Sway" med Big Runga. Nu har jag levt ett tag, hela 28 år och man har har ju en del minnen till en del muuusic, så även denna låt.

Jag var ihop med en pojke som heter Jimmy (för hundra år sen) och han "gav" mig denna låten, den skulle tydligen vara vår. Kommer inte ihåg varför just den var så viktig, men så var det. Vi var inte ihop speciellt länge, ett halvår eller så och när det tagit slut så träffade han efter ett tag en ny pingla. Jag träffade på den här pinglan på stan och vi började snacka lite och denna låten började spelas, då säger hon ; Nämen, det här är ju min och Jimmys låt! MOHAHAHAHA! Vilken jävla karl ger samma låt till två brudar?
Han måste ju ha dålig fantasi eller så :) Hoppas han lärt sig bättre med åren :P Jag talade snällt om för henne att jag också "fått" samma låt och hon såg inte så glad ut flickstackaren!

Jösses. Så det kan bli.

Här kommer the text:

Don't stray
Don't ever go away
I should be much too smart for this
You know it gets the better
Of me
Sometimes
When you and I collide
I fall into an ocean of you
Pull me out in time
Don't let me drown
Let me down
I say it's all because of you

And here I Go
Losing my Control
I'm practising your name
So I can say it
To your face it doesn't
Seem right
To look you in the eye
And let all the things
You mean to me
Come tumbling out my mouth
Indeed it's time
Tell you why
I say it's
Infinitely true

Say you'll stay
Don't come and go
Like you do

Sway my way
Yeah I need to know
All about you

And there's no cure
And no way to be sure
Why everythings turned inside out
Instilling so much doubt
It makes me so tired
I feel so uninspired
My head is battling with my heart
My logic has been torn apart
And now it all turns sour
Come sweeten
My every afternoon

Say you'll stay
Don't come and go
Like you do

Sway my way
Yeah I need to know
All about you

Say you'll Stay
Don't come and go
Like you do

Sway my way
Yeah I need to know
All about you

Its all because of you
Its all because of you
Now it all turns sour
Come sweeten
My every afternoon

It's time
Tell you why
I say it's
Infinitely true
Say you'll stay

Etiketter: , , , , , ,

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

hehe,
jag känner igen det där.

/ smart brud. ;)

9:40 fm  
Blogger Emelie sa...

Rebekah; HAHA, har du gjort samma sak? Jo, om ngn mer har gjort det så skulle d absolut kunna vara just du :P

Puss!

9:09 em  

Skicka en kommentar

<< Hem