torsdag, juni 07, 2007

Huset & lite annat

Huset ja. Vi for dit igår jag & min kära mor. Vägbeskrivningen var USEL, sista meningen avslutade han med
- så tar ni höger nedanför en backe. Så vi körde för långt och hamnade på någon skit liten väg där underedet på bilen slog i JIPPI, bilen gick inte sönder som tur väl var.
Vi körde tillbaks och åkte in den enda vägen som gick gick till höger förutom den vi tog och kom fel på, det var rätt, men det var fasen ingen backe där inte. Pyttsan. Jag hatar dåliga väg beskrivningar.

Väl framme så kom det fram två bönder, en man och en kvinna och presenterade sig som hyresvärdar, strax därefter kom en svettig gammal karl springande och gav mig en stor kram :S
-EMELIE halv skriker han!!!
-HERREJISSES tänker jag, vem är denna man???
-Känner du inte igen mig säger han.
-Jo, säger jag och halvljuger medans jag letar i min hjärna vem fasen denna svettiga karl kan vara. I samma stund så vänder han sig om lite och jag ser att det står KP transport på hans t-shirt. DÅ föll poletten ner! Det var ju gubben som jobbade tillsammans med Fredrik och som jag tidvis också jobbat med då jag jobbade på Nettos lager. Jag kom dock för allsindar inte ihåg vad han hette!

Jaja, hursomhelst så var det tydligen han som hyrde detta huset. Dom visade oss runt och huset var väldigt fint utanpå, såg mysigt ut, och det var också mysigt inne. Med vedspis!!!! Jag älskar vedspisar! & DISKMASKIN, jag HATAR att diska!!!
Men men, jag tyckte hyresvärdarna var ganska skumma och dom bodde bara precis runt knuten och hade sina hästar precis utanför "mitt" hus, så det känns verkligen inte aktuellt. Inte för mamma heller, som också var intresserad av ett litet hus. Så nu får jag leta vidare, någonstans i detta land, ska väl mitt efterlängade hus finnas? :)

Annars har det varit en jätte bra dag idag, jag och hundarna har gått över 5 timmar ute idag, så jag känner mig JÄTTEnyttig. Så dricker jag mina bantnings shakar som jag ska :) å äter mina bananer, persikor och advocados! & pillar i mig mina vitaminer. Jag har blivit riktigt duktig :)Nu måste jag bara fortsätta hålla mig till detta. Jag känner i hela kroppen att jag mår så otroligt mycket bättre utan det där förbaskade köttet. Hela kroppen känns enormt mycket friskare.

Pratade med Fredrik igår, efter jag varit och tittat på huset. Sms:ade honom och frågade vad karlen från KP hette, då ringde han upp och jag fick påminnt att han ju faktiskt heter LARS ! Det var ett trevligt samtal och det känns något skumt att vi faktiskt kan ha sådana.
Dock talade han om för mig att en av mina vänner, har frågat honom via msn om han vill komma och fika hemma hos henne. Nice. Gör man så ? Mina få vänner, kanske behöver utvärderas lite. Så känns det just nu iallafall. Kanske överdriver jag? Vad vet jag, ska inte fundera mer på det just nu iallfall.
Känns skönt att han och jag faktiskt kan ha en sjysst och trevlig dialog, trots allt. Jag vet att både Azul och Saga saknar honom.

Förutom mitt frenetiska vandrande idag, har jag gjort i princip ingenting. Väl hemma har vi suttit på uteplatsen, sörplat kaffe, rökt för många cigaretter och pratat alldeles för mycket i mobilen.

Jag har funderat en del på J.T idag, saknat honom en del. Hans nummer försvann när min mobil gick sönder och han har skyddat, så jag kan inte få tag på det :( Dock har jag mailat honom om det idag, så jag hoppas han ser det snart och svarar.

Jag avslutar detta inlägg med några bilder på min vita best:







Puss //E.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem