måndag, april 21, 2008

Bra dag som blev skit för att sen bli bra igen.

Ja, den här jävla dagen.

Började med att vakna till strålande sol och fågelkvitter-underbart! Satt på uteplatsen med hundarna och sörplade kaffe och kedje-rökte ciggaretter och bara njöt. Fortsatte med att gå en lång skön runda med hundarna DÅ helt från ingenstans, blir jag grymt illamående. Vill verkligen ställa mig i en buske och bara SPY, KRÄKAS, VÄNDA UTOCHIN PÅ MIN MAGE Höll mig dock tills jag kom hem. Har ingen aning om vad som hände med min stackars kropp eller varför. JÄVLARHELVETESSKIT. Sedan kom sprängande migrän och jag fick lägga mig i sängen och försöka sova. Stänga ute all den fina solen för att ha så mörkt och tyst i sovrummet som möjligt. Vaknade, spydde, vaknade spydde. Trevligt va?

Jag har nu fått för mig att det enda som kan ha orsakat denna spy - kaskad måste ha varit min pizza igår, den MÅSTE ha innehållit en smula kött?!?!?!??!! Kan det vara så? Så fall ska dom dödens dö på den jävlaförbannade pizzerian. Dom har förstört en helt underbar sol-dag för Emelie.

Jaja, nu mår jag bättre iaf. Men är sjukt trött. Kunde till och med dricka lite Smultron te innan som jag fått ha kvar. TACK GUD.

Min kära broder kom förbi för att hämta hundkäk och fick mig att glömma bort huvudvärk och spy-kramper. Tack bror! Vi har suttit och pratat gamla tider och skrattat ihop. Önskar att vi träffades lite oftare dock. Måste det bli ändring på.

Dagen igår var i sjukhetens tecken.

Andreas och Rebekah behagade sig ut hit till livet-på-landet-i-Bäckagård. Dom var bakfulla och roliga och passade mkt väl in i min söndags feeling. Det började inte så bra dock då Andreas tvunget skulle ha med sig sin collie-blandning-hane Pappi. Nemo och Pappi har förr i tiden varit allra bästa vänner men nu har dom inte fått träffas på väldigt länge. Började fina fisken med att dom lekte i några minuter, Nemo blev bebis på nytt och visade sig underlägsen genom att slicka mungipa och lägga sig ner. Sedan blev han monster-hunden. Han flög på Pappi på 0.01 sekund och ruskade om honom sominihelvete. Jag blev fet rädd. Fick bort Nemo jätte fort TACK IGEN GUD.
Jag blir grymt förbannad på mig själv att jag inte höll mer på vad jag VISSTE skulle hända. Att jag lät mig bli övertalad. Fan, risigt av mig som hund-ägare. Jaja, inga synliga bett på Pappi iaf bara etthundramiljoners mindre hårstrån på en redan lurvig hund.
Mr Nemo blev förvisad till sovrummet resten av kvällen. Älskade skitkorv.

Efter att jag vibrerat färdigt efter hundslagsmålschocken och kedjerökt 3 limpor cig, så gick vi in och käkade pizza och kollade film. Grym film som jag verkligen inte fattar att jag missat?!?!?!? "House of 1000 corpses"

Andreas somnade med hela SagaBull över sig och dom låg och snarkade ihop medans jag hoppade högt emellanåt och tuggade upp mina naglar.

Några underliga saker som hände under kvällen var

*Mina saker i köket förflyttades och försvann? under kvällens gång. Kaffe-bryggaren stod på golvet, spegeln bakochfram-vänd, morfars porslinsgris i kylskåpet, marsan sås utanför kylskåp, en jävla röra i mina köks-skåp osv osv osv. Har dom kul humor eller? Något som skulle vara typiskt Rebekah och Andreas skulle vara att byta ut mina P-piller mot sockerpiller och om 9 månader när jag är stor som en kossa med bebis i magen skrika : SUPRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIISE Ibland skrämmer dom mig. Fet-mycket.

*I telefonluren befinner sig plötsligt en röst som jag aldrig tidigare hört på den här personen. Den här personen, är för mig känd lite mer åt ADHD hållet. Gärna väldigt högljudd och lite överexalterad men denna dag, hade han en ljuv stämma, vi var alla säkra på att personen ringde oss alldeles naken och med alla nedre hormoner i svängning. Bra där, skönt med folk som vågar visa sitt rätta jag :) Till oss får man gärna ringa naken-inga problem.

*Andreas gör hela kvällen tappra försök att förpesta min lägenhet med sina avgaser. Tack min vän, allting är PRECIS som förr.

*Av någon anledning har ovan-nämnda person ett stort hål mellan benen i sina byxor. Vad har hänt? Mysteriet fortfarande inte löst.

Nu orkar jag inte punkt markera mer grejjer, blev jobbigt för en icke-bloggare som mig.

Kvällen var sjukt skön iallafall och avrundades med sexuella bekännelser på min altan. Tack för upplysningarna mina kära vänner. Sometimes you´re freaking me fucking out.
Fast, man kanske inte ska skrika kuken innan man har testat. Ska fundera på den.

Nä, nu ska jag ringa min vän Rebekah och förklara för henne varför mitt besök hos henne idag uteblev.

Peace out.

// E

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

hahahaha, sjukt rolig blogg baby!
Säker på att du inte vill ha en golden shower vännen? Vet karlar som kan bjuda på en. Just say the word. ;-)

Ja, the "house of 1000 corpses" är GRYM! "The Devils Rejects" är precis lika grym! Om inte mer grym. Efterföljare brukar vra sådäääär men inte denna.Laddade hem "One missed Call" igår - får se om det är ngt att ha. :-)

Ses snart.
Kram, blek & fet. Vanilla-milkshake cottage cheeeeeeez. :-)

10:15 fm  
Anonymous Anonym sa...

Ok, heres the deal!

Du har oförklarliga kräkningar, illamående och vill sova.

Du har humörssvängningar.

Du innbillar dig saker.

Du/ni pratar sexuella bekännelser.

Du är mer känslig för dofter än vanligt.

Summan av kardemumman, du är gravid!
Grattis gumman!

Ser fram emot att se 1000 corpses och du, underskatta inte golden showers som ovan kommenterade!

12:47 em  
Blogger Emelie sa...

Rebekah; HAHA, jag ska fundera på den :)

Beror lite på vilka du har som tilltänkta ;)

Ser fram emot Devils reject filmen! Den tar vi snart!

Tack för idag vännen, it was wunderfuuuulllll!

Anonym; jag har grova misstankar om vem du är. Men oavsett, så THIS MUST BE WROOOONG!
Men det var en fin gissning :D

Nu är det mycket prat om Golden-showers, så nu tycker jag att ni får dra fram era riktiga storys. Seså, berätta för liten Emelie nu så hon har ngt att fantisera om :)

9:41 em  
Anonymous Anonym sa...

Jaså, så du vill fantisera om MIG i sängen? Hohoho!

10:26 fm  
Blogger Emelie sa...

Fanihelvete. är jag påkommen nu?

:D

1:43 em  
Anonymous Anonym sa...

ooooooooooooooooooh - tack själv kexet ;P

8:10 fm  

Skicka en kommentar

<< Hem