torsdag, maj 01, 2008

Life goes insaaane

Ja? Vad förväntar ni er av mig? Bara för att jag körde några bloggar på raken, innebär det absolut inte att jag blivit en seriös bloggare :D

Förra veckan var galen. Fylld med ränna nere på stan för att hitta passande outfit för helgens utgång, samt att bränna våra blekfeta kroppar en aning. Nu har jag gått och blivit solarie-torsk. Tack Rebekah.

Fredagen drogs det igång för att ställa iordning allt ute i ridhuset för den kommande Eupg tävlingen som skulle hållas lördag och söndag. Alla sprang som yra höns och massa roliga människor dök upp från andra städer i Sveariket. Jag fick det sjysstaste jobbet av alla. Första spikansvarig. Tack Weppe. Vi kom därifrån ganska sent och det bar hemmåt för att springa ut med djur, försöka smiska lite färg i ansiktet och invänta mitt grill-sällskap för kvällen. Rebekus och Benget. Dom kom- men försent som vanligt. Kl 23 tändes grillen och strax därefter intogs den goda grillade maten. Jag och Rebekah fick vara serverings personal åt lat gosse. Det var en trevlig kväll som fick avslutas i själig tid pga att vi skulle upp tidigt dagen efter.
Sällskapet:


Upp tidigt som attan för att åka ut till Skedala ridhus till WP tävling och jobba. Jobba ja! Det var inte många drag en Emelie fick se precis som förra året. Men det är ju så det blir, är tävlingen här i Halmstad är det vi Halmstad-bor som får slita! Jag och Rebekah hade ansvar över Entrèn första dagen. Såklart var Entren så långt bort från tävlingsbanan som möjligt, så vi inte skulle kunna se :D
Men det var helt ok ändå, för det blev mycket prat med människor man inte träffat på länge.

Hundarna har blivit riktigt duktiga och ribban har lätt höjts. Kvalitè!!! Underbart! Människor från Danmark och Finland var och tävlade!!
Så här heta var vi där vi stod i vår kära Entré, tror ni ngn vågade gå in utan att pröjsa?


Vi hittade en hund vi ville ha, Bella, en Engelsk Bulldog. Husse körde hund-tricket på Rebekah och här är resultatet, The Family Picture:


Jaja, 1a tävlingsdagen tog slut och det var hem fort som fan för att slänga på sig trikåerna, dunka i sig alkohol och försöka sminka över dom mörka ringarna under ögonen av för lite sömn. Min underbara styv-pappa Åke, kom hem till mig lördags morse för att sitta hundvakt åt hundarna HELA helgen så jag slapp att åka framochtillbaks för att gå ut med dem. TACK ÅKE, du är underbar <3. Om han inte varit hemma hos dem hade jag aldrig hunnit till Partyt i tid!

Kl strax innan 20.00 brände privat taxin iväg Emelie mot stan. Hon var svindlandes arg på Rebekah som var försenad, men lugnade sig snart i bilen och skickade iväg ett snällt förlåt-för-att-jag-nyss-ville-döda-dig-nu-är-vi-sams sms. Det är underligt det där. Jag hatar när folk kommer försent. Men på senare dar har jag själv börjat göra det. (usch så jag tjatar)

Privat-taxin stannar, Emelie kluddar ut, stegar mot Mårtenssons där sällskapet väntar. Får syn på värsta snygga bruttorna som hänger på uteplatsen. Emelie slår sig ner för en cig och lite tjöt. Sedan gick allt utför.......=)

In, fick plats vid värsta brud-bordet, tjötade, drack dagens drinkar. Folk välte bordet. Emelies dagens drink dog. Emelie blev sur, fick en ny av snäll Johanna. Jag vet fortfarande inte vem som välte bordet? Vem var fullast???
Rebekah och Beng anlände med Pompa och ståt-finally!!!
Vi tjötade, skrattade, tjötade, spanade in varandras tuttar, tjötade, klämde på varandra, tjötade. Ja ni vet, sådär som tjejjer gör.
Henke hade råkat hamna vid vårt bord och satt och tittade förnöjt. =)

Våra "dagens":



Väntar på maten:



FINALLY:


SKÅÅÅÅÅL:










Detta är en pytteliten inblick i vad som faktiskt försigick på Mårtenssons i Halmstad i lördags kväll/natt.
Vi dansade som fan, folk hade iskrig. Två i sällskapet bestämde sig för att gå till en park och visa brösten. Ngn tappade bort sina skor och fick gå hem barfota. Ngn fick beröm för sina bröst hela kvällen. Någon fick sin stor-tå ihjältrampad av en ilsken stilett-klack, det blev triangeldrama, några fick stalkers, ngn blev utslängd och utskämd, någon blev fick ett finger instucket i röven av sin bästa kompis och blev erbjuden att följa med hem på "efterfest" och prova golden shower. Ja, skulle jag skriva ner allt blir det ett jävligt långt inlägg och det orkar inte jag. Kul var det iallafall och jag önskar fler utgångar med swba folk.

Söndagen var det jävligt slitsamt att gå upp. Jag var grön i ansiktet och fortfarande något full när jag anlände till tävlingen. Kul att stå helt skakig och sälja hamburgare en hel dag :D. Det gick bra iaf. Jag köpte massa godis till hundarna. Torkade lungor, torkad lever och dental-kex.

Såhär glad blev jag då:


Efter att tävlingen var avslutad (å ja, jag orkar inte skriva om hela söndagen också) så fick Halmstad-gruppen stanna kvar och städa och köra tillbaks allt till träningsplatsen.
23.00 var jag hemma. Så jävla slut. Totalt slut-körd. Mös med hundarna en stund som jag saknat GRYMT och somnade sen sött i min stora härliga porriga vattensäng.

VAD HÄNDER NU DÅ?

Jo, imorgon är det utgång igen. Vi ska fira Rebekah som fyller kärring på söndag. Jag surar för jag ville dra på lördagen, men folket säger Fredag. Så imorgon rokkar det igen. Jag vet inte vad jag ska ha på mig, jag vet inte hur jag ska få på mig mina nya skor pga min tå, jag vet inte om jag eg. vågar bli full tillsammans med Rebekah och sällskap, för jag är orolig över en ofrivillig "efter-fest"

Om ni är riktigt snälla, kanske jag tar med kameran imorgon och dokumenterar händelserna och kanske tom skriver lite om det i bloggen!!

Nu ska jag gå och inta vågrätt läge i sängen!!

Köss!

//E.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Kul att läsa och se hur er helg var :) Ni hann med en hel del.

Hoppas att ni får minst lika kul ikväll.

Kram!

11:37 fm  
Blogger Emelie sa...

Ja, vi hann kanske med alldeles för mkt tom ;) Ser ju nu att DU har en blogg!!!! dit rusar jag nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!

Du ska inte med Biggan hit idag och fira Rebekah ??? Vore mycket trevligt!!!!!!!!!!! KRAM!

11:56 fm  
Anonymous Anonym sa...

HÄRLIGT att du börjat blogga igen! :) Och swba-helgen var fantastisk. Tack tack tack för allt.

Pussn.

2:50 em  

Skicka en kommentar

<< Hem