fredag, augusti 01, 2008

* PUH *

...Vilken värme!!! Jag tänker såklart inte klaga, men nu har det varit över 30 grader i typ en vecka. Jag börjar känna mig lite seeg faktiskt. Men såklart önskar jag fortsatt fint väder!

Nemo klarar inte värmen alls bra. Kan bara gå runt huset med honom när solen ligger på som mest (typ hela dagen) För några dagar sedan fick han kramper i käkarna, låg och bet ihop munnen så det small i tänderna i 40 minuter. Jag tror att min älskade pojk har Epilepsi. Ska boka tid hos veterinären. Han har ju haft "anfall" några gånger nu, men väldigt små och aldrig tidigare så här länge. Förra sommaren hade han några stycken också då det var som varmast.

Vet inte vad det kan vara om det inte är EP? Om det nu är det så hoppas jag att det stannar vid den här "milda" sorten och inte utvecklar sig till stora anfall.

En sådan här skulle jag behöva nu;




Nä, solen kallar!

Puss // E.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Stackars Nemo :( Får hoppas att anfallen inte blir värre. Har tyvärr ingen aning om vad det kan vara om det inte är EP.

Här är en till som inte alls klarar värmen, Zento gör inte många knop dessa varma dagar. Ligger mest och sover dagarna igenom mellan promenaderna.

Kram!

10:26 fm  
Blogger Emelie sa...

Jessica; Ja, det är trist när dom blir sjuka =( jag har hållt honom från värmen så mkt jag bara kunnat nu, måste åka ut till vet. men är samtidigt rädd för vad dom ska diagnosisera honom för.

Lilla Zento, bra att han har vett att vila sig iallafall, inte alla som gör det, även att dom är helt slut!

Ge han en STOR puss från oss!

Kram!!!!

10:55 fm  
Anonymous Anonym sa...

Stakars nemo, hoppas det inte blir allvarligare!
Kramar till er från mig!
B

12:52 em  
Blogger Emelie sa...

B; Tack :)

Kram!

2:37 em  

Skicka en kommentar

<< Hem