onsdag, maj 07, 2008

Lata dagar

Idag blir det inget långt blogg-inlägg. Lägg ändå märke till att jag faktiskt uppdaterade-så ni slipper gnälla!

Det händer precis absolut skit-lite här hemma just nu eftersom jag måste/bör vara hemma hos min Saga. Jag börjar få enorma myror i brallan nu dock. Det spritter ju sådär skönt i kroppen när solen och sommaren är här :D Då vill man ut halvnaken på stan och shoppa fina saker, strosa vid havet och dricka öl på uteseveringar på kvällarna! Grilla vill man också såklart!

Men ikke. Emelie är hemma och pysslar om sin sjukling!!! & självklart är det en självklarhet! Hon går först och kommer alltid att göra! Så dessa dagarna har bestått av att mysa i sängen och soffan med henne, gå fina lugna promenader, prata positivt med henne och kladda i henne alltför mycket godis! Idag mår hon ännu bättre än igår! Hon försökte tom busa med Nemo ute idag, men jag hejdade henne så inte stygnen skulle gå upp. Såren ser fina ut, mest det på ryggen som är lite rött och svullet, men inget rinnande å skit!!!
Nu är det bara att hoppas att hon inte får problem med andra hundar. Hon beter sig lite skumt ute vid hundmöten och börjar pipa. Vet inte riktigt vad hon menar, om hon vill fram eller om hon vill därifrån. Återstår att se!

Nä, nu ska jag slänga mig i soffan med jyckarna och glutta lite top-model!!!!

Peace out!!

//E

3 Kommentarer:

Blogger MrFluke sa...

Härligt att höra att det åt rätt håll :)

9:36 em  
Anonymous Anonym sa...

Najs att höra att hon är bättre. O blogga ofta = bra. Var glad som fan du din jävel att att du kan vara hemma med sjuk hund om du vill - jag är ju numera en arbetande sucker - som gör som jag blir tillsagd. ;)

Pöss!

2:10 fm  
Anonymous Anonym sa...

Vad skönt att Saga mår bättre. Men klart man vill vara försiktig så inga stygn går upp eller något.

Som du skriver lär det nog visa sig rätt snart vid hundmöte vad hon vill. Hoppas att händelsen inte satt för djupa spår i henne.

Kram

10:53 fm  

Skicka en kommentar

<< Hem