torsdag, maj 08, 2008

När en olycka blir till flera...

... är det inte kul. Varför är det alltid så? Varför heter det som det gör "en olycka kommer sällan ensam" och visst är det så. Förmodligen för dom flesta, men känns som det drabbar mig ganska ofta.

1, min pappa får en hjärtinfarkt men klarar sig, men är självklart dålig.
2, min mamma åker in på akuten för dom tror hon fått en lungpropp, vilket visar sig vara lunginflammation och lungsäcks inflammation
3, min älskade Saga blir biten och hamnar på djursjukhuset
4, min brors rottweiler får atros i ryggen och en sena går av i benet

och ytterligare en hemsk sak hände idag. Min mormor fick åka akut till sjukhuset då hon betedde sig underligt. Dom vet fortfarande inte vad det är utan det ska tas mer prover.

Allt detta händer inom loppet av ett par veckor. Hur sjukt är det? Hur mkt tänker han-där-uppe testa mig? Ibland undrar jag bra mycket.

Allt ska vara fint nu, när sommaren faktiskt har kommit. Alla ska vara lyckliga och glada och livet ska vara fint. Jag kan,orkar och vill inte förlora ngn av dessa personer jag älskar så högt. Jag är inte redo för det ännu. Inte än på mycket länge.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att min familj får finnas kvar här hos mig på jorden mycket länge till!!!!

Nu var det sorgliga avskrivet. Vad jag gjort igår, finns att läsa i bloggen från igår, dvs ingenting!!!! JAG ÄR SJUKT UTTRÅKAD!

Saga mår iaf bättre, det är underbart <3 min lilla tjockisfia!!!!

Jaha, annars då Emelie? Ja, jag ser fram emot Summerpull-lägret som kommer infalla om 1 månad i norrköping. Försöker just nu bara komma på hur och vart vi ska bo. Det vore kul att tälta som dom flesta förmodligen ska, men hallå??? för en tjej som mig, måste det finnas lyx-prylar såsom spegel, dusch, toa, el-kontakter för platt-tång, ja, ni vet, sådantdärtjejtjfafs

Mia bor ju i närheten och det vore nice att få sova i ett bebonat hem under helgen så man är pigg och fresh när man väl anläder till bootcampet MEN hur gör man då när man vill dra en bira på kvällen? Ta taxi alla dagarna känns ju lite expensive. Pengarna dräller ju liksom inte runtom mig eftersom Sagan fick åka till doktorn.

Nä, nu ger jag Rebekah som uppgift att hitta en lyx-husbil med dusch, wc, spegel å alla bekvämligheter som kan tänkas. Sen kan vi bo däri. Frågan är bara vartifan man finner en sådan?

Det ska bli sjukt kul att åka upp iaf och träffa det mystiska folket. Bara man löser alla praktiska saker först, såsom en passande hundvakt ;)

Nä, nu är det sluttjatat från mig för ikväll. Ut med djur, sen sängen. Vill du följa med dit, är det bara att dra en ring på luren!

Å hörrni ni där ute i världen; se till att ta hand om alla ni älskar medans dom finns här på jorden, varje minut är viktig!!!



Puss

/ E.

3 Kommentarer:

Blogger MrFluke sa...

En olycka kommer sällan ensam heter det.
Gäller att finna lite glädje mellan varven bara.
Nu är det ju snart sommar, då ska man vara glad och ***!

1:11 em  
Anonymous Anonym sa...

Det blir lätt för mycket för en när så mycket händer på samma gång men på något sätt så orkar man. Man tar sig igenom de svårigheter som kommer ens väg och blir starkare på kuppen. Alla får sin beskärda del av prövningar i livet men man kan ju önska att alla inte kommer samtidigt iaf.

Skönt att Saga mår bättre och jag hoppas att dina nära och kära tillfrisknar allihop.

Kram!

3:51 em  
Anonymous Anonym sa...

ååhh snurpan. Allt ordnar sig, tillslut. Jag är så rik att jag måste äta blodpudding, dendu ;)

6:40 em  

Skicka en kommentar

<< Hem