onsdag, juni 25, 2008

Ditten & Datten

Mina blogg uppdateringar går verkligen i vågor. Av förklarliga skäl så har mycket kretsat kring sorgen efter Royal & då har bloggen blivit bortprioriterad.

Igår fyllde min brors Rottweiler Marco 10 år! Hela familjen var där och vi hade kalas med tårta och present-öppning. Självklart fick han höra födelsedags sånger i sina öron också :D .



För er som inte vet, så hade vår familj tidigare 2 stycken rottweiler hanar, Marco och hans kullbror Aikido.
Aikido fick bara bli 5 år då han fick Malignt Lymfom, Lymfcancer.. Därför när vi i familjen firar Marco, är det extra stort för oss, eftersom Aikido också borde fått vara med på kalaset. Han saknas oss så oerhört mycket. 5 år har snart gått och jag har fortfarande enormt svårt att skriva om honom och kan fortfarande inte se på kort av honom. Saknaden gör så förjävla ont.

Älskade Marco trampar iallfall på tillsammans med oss, även fast han börjar få sina krämpor nu i sina leder, det sliter på dom att vara så stora. Men ung och fräsh ser han ut och han beter sig fortfarande som en unghund!





Imorgon ska jag åka och jobba några timmar hos bror, ska bli trevligt!!

Hade annons ute idag på Pjäsen´s Arga i Halmstads tidning och bara en enda person hörde av sig och hon slog bakut när hon tillslut fattade vad en Amstaff var. Intressanta människor.
Letar ni efter en otrolig go och rolig kompis, kan ni läsa om henne på hemsidan: www.pjasenshundhem.se , klicka på länken "hundarna" och sen på Arga´s bild så kommer fler bilder och mer information.


Fick mail från Angels familj igår och dom berättade hur fint allting går och att Angel följer med husse på jobbet i bilen landet runt & att hon går spårkurs och är bäst i klassen! Sådana mail och samtal gör mig så lycklig. Jag är så tacksam för alla dom fina familjerna som vi hittat till våra skyddslingar och som kämpar på med sina familjemedlemmar. Tack för ni finns alla.


Annars har dagen idag bestått av sådana där vuxna saker såsom tvätta, städa, plantera om blommor, baka, handla & hundarna.

Telefonen har varit ganska tyst idag, vilket är otroligt skönt. Det händer inte så ofta.

Nu ska jag fixa lite med djuren, innan det är dags för sängen. Upp tidigt imorgon var det ja!

Puss//E.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

hej och tack för ditt fina inlägg!

Jag får ju passa på att gratulera födelsedagsbarnet också!

Stora kramar från mig och Bosco :D

12:01 em  
Anonymous Anonym sa...

Vilken stilig kille Marco är och tårtan såg ju riktigt god ut. Snart är det dags med tårtbak för Zentos födelsedag. Tiden går verkligen fort ;)

Angel är ju helt bedårande söt liksom Arga. Hoppas att Arga snart hittar hem.

Kramar!

7:05 em  
Anonymous Anonym sa...

Glömde förresten skriva en rad om Aikido, förstår att det fortfarande gör ont. Det är nu 9 år sedan familjens Sento (där Zento fått sitt namn ifrån) och vår Ludde avlivades. Underbara hundar som saknas.

Varm kram!

7:07 em  

Skicka en kommentar

<< Hem