torsdag, juni 19, 2008

Allt möjligt

Idag vaknade jag till fågelkvitter och en sol som tittade in bakom min persienn. Kollar klockan och ser ett sms som gör att jag går upp med ett leende på läpparna :D

Hundarna var supertrötta och låg kvar en stund, medans jag styrde med morgonbestyren;

#Kaffebryggaren
#Borsta tänder
#Sätta på datorn
#Slänga på musik (jag är besatt av Ras Cricket for know)
#Ta med en stor kopp kaffe ut på altanen och sätta mig och kedjeröka morgoncigg

SEEEEEEN, är Emelie människa.

Var ute 1.5 timme med hundarna iklädd sommar kläder. Äntligen. Släppte Azul och lät henne leka med Nemo i flexit, vilket resulterade i att Nemo ser ut som en riktig gamedog efter vassa husky-tänder. Hon är så snäll, den där huskyn.

Min minsta lillebror fyller 15!!! år idag (nu e kl över 00.00, så okej, igår då) så jag började göra mig iordning för att dra iväg in till stan för att hitta ngn present till honom.
Alltid när jag har bråttom så ringer min tele non-stop, så även idag. Både trevliga och mindre trevliga samtal. Tack för dom trevliga höööörni!!!

Han med en snabb promenad med jyckarna innan jag rymde hemifrån och mötte på en gigantiskt schäfer hane, Nemo muttrade, bad han sitta, han satte sig och la sig efter bara en pyttestund och började gnaga på pinne HELT OTROLIGT, min knashund som förr var en liten psykopat, börjar nog faktiskt bli en hund? Älsvärd är han iallfall, den där Mr Nemo.

In till stan, in på Cubus, hittade snygga shorts och snygg t-shirt till lillebror. Går ut, ser en snygg petbull, hinner tänka; Vems e den? följer kopplet ut mot människan, det är ju JIMMIE och PHH´s SLUGGO!!!! Coolt! Sluggo har verkligen blivit fin! Synd jag glömde ta kort =(
Stod å skvallrade en stund, trevligt det där.
Stod & lipade lite över min Gotlands-midsommar som inte blev av och sen skildes våra vägar.

Systemet hann man självklart med också, så nu e fylle skåpet fullt. Nice.

Drog inom Willys för att handla inför midsommar, tog en jävla tid. Skönt att det är klart iallafall. Kommer bli en trevlig dag trots allt.

Hem, ut med djur, pussa djur och lämna dom igen =( Det kändes inget kul. Men så lite dom är ensamma klarar dom en dag som denna då och då.

Åkte mot La familia och fick tvärnita mitt i gatan för att 2 pitbull-duvor slogs på gatan, tutade på dom som fan så dom skulle sluta, bilarna bakom tutade för jag skulle flytta på mig :) Fåglarna flög åt varsitt håll och min resa mot födelsedagsbarnet kunde lugnt fortsätta.

Hem, välkomnad av alla djuren och hela familjen. Äta tårta, bullar & kakor och sjunga sånger. Mycket skratt man får med den där älskade familjen.
Skratt & fotbolls-skrik var nog temat för kvällen.

Innan hemgång lurade den andre lillebrodern (ja, jag har massor av lillebröder) mig att spela tv-spel. Emelie blev BESATT, som jag alltid blir av spel. Jag fick en gitarr i näven och blev helt enkelt en riktigt ROCKSTAR! Dock sög jag på spelet, vilket gjorde mig lack. Jag hatar att inte vara bäst när det gäller spel.

Jaja! Nu sitter jag här. Framför datorn. Skulle eg. träffat L/J ikväll, men det sket sig. Blir säkert ngn annan gång.

Borde verkligen träffa Andreas och Pappi snart. Alldeles för länge sen. Trist att det ska gå så långt mellan gångerna. Emelie ska skärpa sig. På riktigt.

Nä, nu ska jag krypa till kojs och mysa med mina 3 bästa vänner.

Nemos sår från dagen efter lek med Galen Husky (Å ja, det ser värre ut i verkligheten än ur kameravinkel, huskyn har VASSA elaka tänder;) )


Morgonbus med matte


Spanar över sina vidder (& ja, jag SKA måla mitt staket)


Älskad husky med mördartänder & Nani


Saga sitter och betraktar. Min älskade vän börjar bli lite väl grå om nosen tycker jag =(



Puss / E.

4 Kommentarer:

Blogger MrFluke sa...

:) låter som en grym dag!!

1:28 fm  
Blogger Erika sa...

Fina dom e. :)
Låter iaf som en ganska perfekt dag.. :)

12:47 em  
Anonymous Anonym sa...

Haha, stackars Nemo. Men lite får man stå ut med när man ska busa med stora syster ju :D Låter som en riktigt bra dag och jag önskar dig en riktigt glad midsommar!

Kram!

Ps: Zento hälsar till Nemo då han själv fick utstå lite vassa collietänder igår när han lekte med Lima. Ger man sig in i leken får man leken tåla ;)

8:52 em  
Blogger Emelie sa...

Jessica: Visst är det så :D Men jag kan inte låta bli att tycka lite synd om dom när dom får sår och får ont! Fast så farligt är det förmodligen inte, då dom inte verkar lära sig ;)

Ge Zento största pussen från oss här i Halmstad!

Önskar alla mina bloggläsare en grymt TREVLIG MIDSOMMAR!!!!

kram Emelie

1:10 fm  

Skicka en kommentar

<< Hem