måndag, juni 09, 2008

Summer-Camp i korta drag

Som ni vet begav jag mig ut på Road-trip i torsdags, för att komma hem sent igår. Resan gick lättare än jag trott, trots att färdmedlet var en skåpbil som var stor som ett as utan servo styrning och som dessutom drack över 2.5 liter milen. Bensinen är ju inte direkt billig nowadays så resan upp och ner gick på mer än beräknat. Biljäveln gick helst inte över 100 km / h heller, om den fick bestämma.

Några stopp gjordes och fler personer slöt upp med oss utanför Gränna.

Väl framme så var mitt första mission att få tag i el, vilket jag faktiskt lyckades med!!!! UNDERBART!!!! Tack Yxbacken.

Bilen packades upp och vi försökte oss till att göra oss en sovplats i bilen, vilket visade sig inte bil så lyckat. 3 tjejjer skulle sova på en dubbel luftmadrass. Meningen var att vi skulle haft en dubbel och enkel, men det fick såklart inte plats. Om det hade funnits hjärterum, så visst hade det gått, detta blev enbart jobbigt.

Ölen plockades fram och musiken sattes igång och jag träffade flera ansikten jag saknat och som finns i mitt hjärta.

Torsdagen blev det läggdags relativt tidigt då jag höll på att frysa röven av mig på kvällen. Svinkallt var det, trots både linne, hoodie och stor varm jacka. Kunde inte sova mer än ett par timmar då det var så kallt i bilen så jag höll på att dö. Har nog faktiskt aldrig frusit så i hela mitt liv.

Lördag vaknade upp till total svinvärme, skumt det där. Gick och DUSCHADE, då jag vi hittat en liten Leif på Yxbacken som hade en dusch i sin barack. TACK LEIF-du rokkar fan mest på hela Yxbacken!!!

Massa aktiviteter under dagen som återigen slutade med ölande på kvällen .

Lekte tydligen lekar också vilket resulterade i att jag är full av blåmärken och är svin öm i vänster armen och vänster skinkan. Resten av laget blödde ;) Vi kämpade som FAN och VANN!!! Av 8 lag. Vi är så fantastiskt bra.

Drog en tävling till mellan oss som kom etta och laget som blev tvåa. Tyvärr förlorade vi då. Enbart pga att dom fuskade såklart ;)

Träffade på Bengs kompis Pelle som tyckte han kunde dra mig på käften, för att han hört att Beng gjort det på krogen. Han fick sig en lusing tillbaks. Tack Pelle det är härligt med nya bekantskaper.

Även fredagen blev relativt tidig men efter helvetesnatten i skåpbilen hade jag fått lov att sova inne hos underbara Johanna, Belle och Kalma, som hade en underbart varm och mysig husvagn. Tack tjejjer, ni är underbara <3

Vaknade upp bakfull men relativt utvilad. Det första jag möts av är skitsnack. Det var inte trevligt. Jag blev förbannad och gjorde en konfronation. Självklart gjordes inget erkännande. Trist. Ett jävla liv blev det iallafall.

Drog iväg till ridhuset där tävlingen skulle hållas. Alla hundarna var skitduktiga och dom flesta handlers också. Flera hundar har blivit grymt bra på sista tiden. Härligt! Många gånger som det knottrades på armarna under dragen!
Allting blev väldigt sent och vi var inte tillbaks på Yxbacken för Grillbuffèn, Fest och Liveband förens jättesent. Då var jag så hungrig så jag inte ens kunde käka utan högg in på alkoholen istället !

Pitboss Benny var där med sitt band och vi fick lyssna på sjysst livemusik en stund.

Jag pallar inte skriva om kvällen, så jag listar upp den lite istället:

* To much alkohol
* Het trummis
* Sjuka lekar
* Trist och onödigt bråk
* Cider krig, vilket resulterade i att alla var täckta av blöt ljummen cider i sina huvuden
* Halv-naken-bad
* Jävla mycket skratt
* Alkohol-missbruk
* Erkännanden
* Dirty talk
* Var uppe tills dom andra som inte var och partade med oss kom ner och käkade frulle.

Ja, det var kvällen i korta drag. Det var en kul och händelserik afton. Gick och la mig kl 10.00 i en svin varm husvagn, gjorde försök till att sova och sov i ca 2 timmar för att sedan dra upp igen och lägga mig i solen och invänta hemgång. Sjukt trött och helt oförstående för hur jag skulle kunna klara av att manöverera bilen hem.

Drog från Yxbacken kl 18 någongång och var hemma kl 23.30. Helt slut. Härligt att träffa hundarna, hade saknat dom sjukt mycket!!

För att sammanfatta helgen så har den varit otroligt kul mellan allt skitsnack som varit. Det är trist med människor som väljer att hugga en i ryggen. Trist med människor som är så fega så dom inte vågar säga saker till personen/personerna i fråga. Sorgligt med människor som tar saker från det blå, hittar på ngt pga avundsjuka och för att smutskasta en människa för egen vinnings skull. Jag är inte en godtrogen människa, men det här har fått mig att bli än mer misstänksam mot folk. Det är förmodligen en bra grej. Om man nu gör ett försök att se saker och ting positivt. Jag vet vart jag har mina vänner och dom är jag alltid trogen-oavsett. Avundsjuka bygger skitsnack, det är jag säker på. Lowlifes. Så är det.

Jag vill tacka Carro, Johanna, Kalma, Belle, Anders, Jens, Micke & Pia och norrmännen för att ni gjorde större delen av min helg till en fantastisk upplevelse. Jag hoppas att vi ses snart igen!!!!

Tyvärr har jag inga bilder att bjuda på, då digitalkameran befann sig i väskan under precis hela helgen.

Puss / E - även en del av bimbo-ligan ;)

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Du kan stolt vara medlem i bimboligan, ni är raka och ärliga iaf !
MVH B

2:21 em  
Anonymous Anonym sa...

Finns vissa som inte har ett liv utanför swba och då blir det sähär - pinsamma fuckers. Men vi vet bättre och mår antagligen jävla mycket bättre. :)

YOU RULE!!!
Bimboligan ruleeees! Yeeeah!
haha.

Skönt att du hade Carro, Kalma, Fluken o gänget där. ÄKTA människor det.

Puss, Rebekah

7:15 em  
Blogger Leeloo sa...

Ey det blir bio o dans för dig imorgon så det så!

11:35 em  
Blogger MrFluke sa...

Visa pattarna så får du popcorn :D

nej men du är bra go ;)

2:34 em  
Blogger Emelie sa...

B; Ja, jag är en mkt stolt medlem!!! vi har värvat ytterligare en, men hon är lite hemlig just nu. Så nu är vi 3 :D Mer ärlighet åt folket-helt klart!

Rebekah; I löööve you!!

Leeloo; Tack för en trevlig kväll, även fast filmen var skit :D

Mrfluke; Jag kan visa pattarna utan popcorn ;)

Kram på er allihopa!

12:55 fm  
Blogger MrFluke sa...

Wieeee på riktigt?? men du kan få popcorn annars!.. :D

10:39 fm  
Blogger Emelie sa...

Mrfluke; HaHa! ge mig popcorn då!!!!

:D

8:51 em  

Skicka en kommentar

<< Hem