lördag, maj 31, 2008

Vänner,Hundar,Arkadspel & glass

Vill börja dagens blogg med att tacka för alla fina sms och mail efter gårdagens depressed-inlägg. TACK ni är underbara!! Ni hjälpte alla till att vända tillbaks min dag! TACK!

Ägnade större delen av dagen igår till mina fyrbenta vänner, dom har kommit lite i andra hand på sista tiden och varken jag eller dom är vana vid det. Så igår var det kvalitè för dom som gällde. Nemo fick springa i hundrastgården där han så sällan får vara för jag är så rädd att han ska hoppa över det låga staketet, men jag satte en långlina på honom så jag lättare skulle kunna få tag i honom om det kom en hund utanför staketet (Nemo har såklart aldrig försökt hoppa över staketet, han fattar nog inte att han KAN, men jag VET att han kan om han kommer på att det går)
Eftersom han får vara lös så oerhört sällan, så blir han som en greyhound när han väl får springa, det är sådan lycka att beskåda honom på det viset!

Senare på kvällen skulle jag träffa L för lite glass, promenad och hyra film. In i bilen och iväg. Det är så oerhört grymt med AC, varför har inte min lilla Elantra det! Man kan inte få allt här i livet.

Pös förbi Max och köpte världens godaste Cappucino (stavning?)-milkshake, den rekomenderas verkligen :D

Åkte ut till Östra stranden och pep in i en spel-hall där för lite spel. Jag är så jävla grym :D Jag älskar att spela, men blir oftast sjukt sur när jag förlorar. Jag är en urusel förlorare. Många skratt blev det och jag gick därifrån med ett värkande finger och värkande skratt-muskler (ja-vad-heter-d-egentligen-om-inte-skratt-muskler-?)

Något mer stopp innan vi anlände hem till TV-soffan för film. Filmen hette Porkys och var jättekul,ännu mer roligt var det när "Samantha" från Sex and the city var med och var en sisådär runt 20 år. Det som var ännu mer roigt var att hon hade samma roll som hon har nu, 30 år senare. Knull-beroende-galen-cool-kvinna. Har ni inte sett den, se den, om ändå bara för att beskåda Sex-galna Samantha i början utav karriären. Inte alla som kan yla som henne ;)

Nähäni. Nu ska jag ut i solen och samla på mig lite enodorfiner!



// E

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem