fredag, oktober 03, 2008

I have issues

Japp! Såerre.

Idag är det fredag och jag har haft en fin och lugn hemmakväll med hundarna, tv:n, datorn & telefonen nu ikväll.

Vaknade i morse av att mamma ringde & sa att Cazandra´s (min häst) ben svullnat upp och vi var tvungna att dra in till djursjukhuset. (Hon blev sparkad i hagen för några dagar sedan)

Bara rusa ut med djuren en runda, slänga i dom lite käk & tog med Saga & pös iväg mot stallet.

Väl inne hos veterinären så stack dom in en sticka i såret för att kolla hur djupt det var och det var ända in till benet =( otäckt! Ändå fick hon bara antibiotika och smärtstillande, 14!!! dagars boxvila och en ny tid om en vecka för ev. röntgen om inte svullnaden lagt sig. Stackars lilla Cazandra. Fast det värsta för henne kommer vara att få vara instängd i boxen så förbaskat länge!

Annars har veckan rullat på i vanlig ordning, den har gått förjävla fort dock!

Nä, nu orkar jag inte skriva någe mer, nu kallar sängen så ska jag försöka bli av med min huvudbry!

Kommer du, så kommer jag!

Puss // E

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hoppas Cassandra blir bra snart. Tänker på henne och er i familjen!!

8:13 em  
Anonymous Anonym sa...

men..har du kvar dina hästar???!!! Hur är det med henne? det brukar bättra sig när de väl fått antinbiotika.
Cazandra var unghästen va? Eller unghäst var hon ju DÅ, för typ 10 år sen..

7:05 fm  
Blogger Emelie sa...

Tesan;
Jodå, Cazandra är kvar och hon är "unghästen" :) numer är hon 14 år gammal, tiden går fort! Carmenzita (hennes mamma) tog vi ju bort för några år sedan, hon fick en svår sjukdom cursinglike deasese (stavaaava?!)

Det som var otäckt när vi var hos vet, var att han trodde att ev. en benbit lossat och då måste vi opererea! därav ev. röntgen nästa vecka, men svullnaden har redan lagt sig jättemycket! Inge kul att hålla den där fröken i boxvila haha!!!! Stackars sate som ska kasta sig upp på henne efter dessa veckorna!!!! :)

10:20 fm  
Anonymous Anonym sa...

men rider du henne eller är hon utlånad? Joo om jag inte minns fel så hade hon ett sjuhelvetes humör redan då, som 4-åring..kan mycket väl tänka mig att det är kvar;)
Håller tummarna för att hon bli pigg snart!:)

7:46 em  

Skicka en kommentar

<< Hem