tisdag, maj 13, 2008

Hysteriskt morgon

Kl 07.00 började min hemlur ringa ilsket som fan. Känner man mig så vet man att när Emelie sover, skall man inte väcka henne. Det brukar bli ganska otrevligt.
Väck aldrig den björn som sover, var det ngn smart jävel som en gång sade!

Iallafall så ringde det och ringde och till slut så vaknade jag upp till verkligheten och tänkte att nu jävlar har det hänt mormor eller pappa ngt eftersom dom varit dåliga. Rusar upp, hinner inte fram till luren innan det läggs på, ringer upp och möts av en orolig röst som undrar vart vår gemensamma vän tagit vägen. Hon skulle ha hört av sig till oss båda igår på kvällen, men ingen av oss hade hört ett ljud.
Jag blev självklart också orolig sådär på morgonkvisten. Efter en stund somnade jag tydligen om igen och vaknade med ett ryck av att mobilen pep och HON LEVDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! LYCKA! <3

Jaja, med sömndruckna ögon och hes röst ringde jag upp min vän som helt enkelt hade varit lite på lyset igår och deckat hemma i sängen. Välbehållen!
Efter en stunds pratande så säger hon att HUNDJÄVELN är borta. Hysteri igen. Hysterisk Rebekah i luren och hysterisk Emelie som ringer polisen och får sitta i telekö. JÄVLA TELEFONKÖ. Varför i helvete ska man ringa det där töntiga 11414 där man blir runt kopplad till hundra olika ställen?
Jaja, 20 minuters hysteriskt flåsande i lurarna så återfanns hunden. Skitglad var hon. Skitglad var Rebekah. Skitarg var jag.
Jag hade varit så hysterisk och sammanbiten under tiden hon var borta, så när hon väl återfanns blev jag förbannad istället. Jag är intressant jag. Mycket.

Så den här dagen började absolut inte bra.

Inget intressant har hänt heller. Innebär det att mitt liv är tråkigt? Förstår inte hur andra människor kan fylla sina bloggar var dag, med rolighet efter rolighet!

Jaha, annars då ? Johodu, Saga har slutat äta sin antibiotika nu och smärtstillande. Stygnen ska tas på torsdag, det blir skönt. Hon är precis som vanligt igen min underbara köttbulle!

Nähäni där ute, mer intressant än så här blir det inte. Nu ska jag gå ut med mina djur, sen ska jag våldta kudden!!!!!!!!!!!!

På återseende!

// E

5 Kommentarer:

Blogger MrFluke sa...

Hehe vilken dag!

Du, jag begriper inte ens hur folk kan fylla sina bloggar överhuvudtaget!
Ditt liv är förmodligen lite tråkigt ;) det är så det ska vara. Om allt hade varit skitkul hela tiden, hur skulle man då kunna toppa roligheterna? som med alla droger så vill man nå högre och högre rus. Eller jag vet inte :D

12:59 em  
Anonymous Anonym sa...

En riktigt jobbig start på dagen, självklart får man direkt tanken "vad har nu hänt" när telefonen envist ringer på natten eller tidigt på morgonen. Skönt att det ordnade sig dock.

Hoppas att det går bra med Saga imorgon och att hon fortsätter vara sitt gamla jag.

Kram

4:31 em  
Anonymous Anonym sa...

Våldta kudden, hahahahha!
Kan se mig hur du ligger där och gnider dig mot stackars kudden med snobben motiv :D:D:D:D:D:D
BIG B

4:58 em  
Blogger Emelie sa...

Big B, nu skrev du väl fel? Inte snoBBen motiv, utan SnoPPen motiv!!! höddu!!!
& d e fan inte synd om den (kudden) =)

10:45 em  
Blogger www.rebekah.se sa...

hehe, jag har en förmåga att uppröra. ;-)

7:03 em  

Skicka en kommentar

<< Hem