torsdag, maj 15, 2008

Jag blir så jävla lack

Det har varit vidunderligt varmt väder idag här på västkusten, helt amazing underbart. Men detta innebär att Mr Nemo, som har problem med termostaten i sin kropp, inte kan gå några längre promenader då solen är som varmast. Därför sparade vi den promenaden tills nu ikväll.

Vi gick en helt underbar promenad ner mot havet. Emelie var glad & hundarna sprudlade av lycka och energi. Underbart!
När vi kom fram till sanddynerna så kommer det en lös hund. Verkligen ett återkommande problem. Jag sätter mina hundar ner och kollar efter en ägare till hunden. Efter en liten stund så kommer det en gammal gubbe med världens största käpp som stöd för sin ålderdom.
Jag ber honom mycket vänligt att koppla hunden, varpå han svarar
- Jag har inget koppel
Emelie svarar fortfarande vänligt att om man har hund, då har man koppel.

Hans hund gör då ett skutt fram emot mina tre varpå Nemo blir förbannad, men fortfarande är i sittande ställning.
Jag ryter till åt han att nu får han faktiskt ta sin hund. Gubbj*veln går då fram till sin hund och tar tag i pälsen på hunden och säger till mig

- Har man snälla hundar får man ha dom lösa. Jag förstår att du inte kan ha dina hundar lösa, dom är ju pitbull terriers.

Varpå jag svar:
- Nej, det är dom inte och går därifrån.

Visst, jag har hört detta många gånger, men den här mannen ville verkligen starta bråk med mig och jag betvivlar inte för 2 sekunder, att han hade släppt sin hund mot mina hundar, enbart för att han skulle få rätt. Att mina hundar är elaka och hans snäll.

Jag brusade inte upp mot gubben en enda gång utan gick med värdighet och stolthet därifrån. Men hela min promenad blev förstörd, då adrenalinet verkligen flödade i mig.
Jag orkar verkligen inte med dessa människor. Jag ska inte behöva försvara mina kopplade hundar i tid och otid, för att människor inte kan hålla reda på sina "snälla" hundar. Jag vill inte ha min kopplade hund skjuten för att den ev. biter en lösspringande hund som kommer fram till mig. Varför ska jag, som alltid har honom kopplad, få en massa skit från oansvariga människor?

Jag är trött på människor som hela tiden ska ha åsikter om mig och mina hundar. Varför kan dom inte bara hålla sina hundar i koppel och respektera och acceptera dom 3 hundar jag har. Dom är mina hundar och ingen annans. Och jag håller alltid reda på dom.





Piss off

/ E

3 Kommentarer:

Blogger www.rebekah.se sa...

KILL, KILL, KILL!
*mordisk*

Natti natti!

1:32 fm  
Anonymous Anonym sa...

Grr, vilka idioter. Så många reaktioner jag också får. En tjej häromdagen skrek med panikartad röst till sin lille skit som inte ville lyssna (den var lös) och kom närmare Zento. Han ser ju såååå farlig ut ;)

Det är bra att du inte brusade upp för sådana människor är fan inte värda det. Dem är inte värda den uppmärksamhet dem så gärna vill ha. Synd att inte alla kan säga som du kan, att dem har koll på sina hundar.

Kramar!

8:26 em  
Anonymous Anonym sa...

Avskyr detta jag med! Min innergård svämmar över av okopplade hundar, trots nyuppkommen skylt om att rastning av hundar där är förbjuden. Små pudlar och (alldeles underbara) valpar som inte lyssnar för 5 öre utan bara rusar på en... jättekul. Inte. Sen finns ju fenomenet med tanter med flexikoppel... suck. Det är ju ett koppel visserligen men dom låter ju hundarna gå ända fram till en ändå, oftast är det små "ofarliga" hundar dom har och ingen kan väl ha något emot att en sån liten kommer fram??

10:03 em  

Skicka en kommentar

<< Hem